اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

توجه به تولید به دور از حاشیه اولویت مسؤولان باشد

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با تاکید بر اولویت قرار دادن تولید از مسؤولان خواست تا درگیر حاشیه نشوند.

توجه به تولید به دور از حاشیه اولویت مسؤولان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اینکه انسان برای انسان بودنش نیازمند به معنویت است، اظهارداشت: اگر این نیاز تامین نشود سلامت انسان در خطر است و دچار مشکل می‌شود. 

وی با بیان اینکه برای شروع مسیر معنوی انسان باید از غفلت بیرون بیاید، افزود: قدم دوم سلوک معنوی تفکر است که هم جنبه فردی دارد و هم اجتماعی، برای اینکه اهل تفکر باشیم باید نظام آموزش و پرورش در زمینه ترویج تفکر اقداماتی انجام دهد. 

امام جمعه شیراز با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: یکی از پرسش‌های کلیدی و اصلی خدا که سبب تفکر می‌شود این است که آیا جزا و پاداش نیکی غیر از نیکی است که تفکر درباره این آیه می‌تواند مانع بسیاری از کارهای خلاف و ناشایست حتی در بعد اجتماعی شود. 

دژکام با اشاره به مناسبات دهه آخر صفر اظهار داشت: در این مناسبت‌ها همه مؤمنان هر چه در توان دارند برای عزاداری اهل بیت انجام دهند و باید با گرامیداشت ایام عزا ارادت خود را به اهل بیت(ع) نشان دهیم. 

وی با گرامیداشت روز نیروی انتظامی و تشکر از خدمات شبانه‌روزی آنها در تامین امنیت به برخی از مسائل روز جامعه پرداخت و عنوان کرد: جریان مقاومت در جهان اسلام، مقاومت برای غصب سرزمین فلسطین است که مردم آن منطقه در رابطه با سرزمین خود تصمیم بگیرند. ما قصد کشورگشایی نداریم، حرف این است که چرا کشورهای اروپایی و آمریکا به زور یک دولت غاصب را در این سرزمین حمایت می‌کنند. 

امام جمعه شیراز با اشاره به قطعی بودن نابودی اسرائیل عنوان کرد: استکبار جهانی با همدستی اسرائیل می‌خواهد این مسئله را به تاخیر بیندازند وگرنه خود می‌دانند که در شرف نابودی هستند. 

آیت‌الله دژکام با بیان دیگر تحولات در منطقه غرب آسیا و کشورهای اطراف ایران گفت: در عراق کارهایی داشتند که مردم عراق جواب آنها را در عادی‌سازی روابط با اسرائیل دادند یا اینکه در شمال ایران برخی از کشورها حرف‌هایی زدند که در حد و اندازه آنها نیست البته مردم آذربایجان مردمی ولایی و دوستدار امام حسین(ع) هستند، دشمن می‌خواهد بین مردم فاصله بیندازد که این امر محقق نمی‌شود اما دولتمردان که مواضعی می‌گیرند که لطمه به امت اسلام بخورد از جایی جواب می‌گیرند که فکرش را نمی‌کنند. 

وی با بیان اینکه مواضع دولت اذربایجان به نفع اسرائیل در واقع نادیده گرفتن ملت خودشان است، افزود: دشمن خیلی تلاش می‌کند که ما را با مسئله‌ای درگیر کند تا منافع عمومی کشور تامین نشود لذا باید بیدار باشیم، البته که امروز از حیث قدرت نظامی با کشورهای اطراف خودمان قابل تهدید نیستیم و هیچ کس نمی‌تواند نگاه چپ به نیروهای مسلح ما داشته باشد. 

امام جمعه شیراز با بیان اینکه چیزی که دشمن مرتب بهانه کرده و همین سبب نگرانی در داخل کشور شده، اقتصاد است؛ اظهارداشت: رهبر انقلاب بارها خطاب به دولت‌ها گفته که توان داخلی می‌تواند مسئله اقتصاد را حل کند اما دولت‌ها برخی اصلا دغدغه این مسائل را نداشتند. 

امروز روز کار کردن است 

آیت‌الله دژکام در ادامه با بیان اینکه تغییراتی در سطح ملی در اداره کشور رخ داده است، گفت: در این چندماهی که از عمر دولت گذشته است، منتظر اعلام استاندار بودیم امروز استاندار رسما مشخص شد؛ شهردار هم مشخص شد؛ شورای شهر هم به میدان آمدند و ۱۸ نماینده استان هم انقلابی و پای کار هستند؛ پس امروز زمان کار کردن است. 

وی با بیان اینکه استان فارس برای حل مشکلاتش باید به تحقق شعار تولید پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها کمک کند، افزود: راه حل تورم تولید است، در این قسمت باید تلاش شود که مجموعه مدیران سطح استان با هماهنگی بیشتری پیش بروند و درگیر حاشیه نشوند.

امام جمعه شیراز در پایان با بیان اینکه نباید گروه‌بندی و جناح‌بندی کرد بلکه باید به فکر حل مشکلات مردم بود، بیان کرد: همه با هم باید مسئله تولید را دنبال و به عنوان استان پیشرو توسعه خود را مطرح کنیم و برای رسیدن به این هدفگذاری همه نیروها با هم حرکت کنند.

انتهای پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول