اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

مهاجرت 1 میلیون تبعه قرقیز به خارج

رئیس بخش مهاجرت خارجی وزارت امور خارجه قرقیزستان از مهاجرت یک میلیونی قرقیزها به خارج از کشور خبر داد.

مهاجرت 1 میلیون تبعه قرقیز به خارج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «تشتانبک کایمازاراف» رئیس بخش مهاجرت خارجی وزارت امور خارجه در نشست مشترک با سازمان‌های مهاجرت بین المللی به افزایش مهاجرت شهروندان قرقیز بعد از کرونا اشاره و خاطرنشان کرد بیشتر قرقیزها عازم روسیه، ترکیه و قزاقستان شدند.

به گفته «کایمازاراف» مهاجرت، امروز تنها فرصت برای مردم روستا است تا زندگی خود را بهبود بخشیده و موقعیت اجتماعی خود را ارتقا دهند.

بر اساس گزارش سازمان بین المللی مهاجرت، 35 درصد مهاجران برای بهبود وضعیت اقتصادی خود این کشور را ترک کردند و 16 درصد هم به خاطر آینده حرفه خود و 13 درصد به دلایل خانوادگی مهاجرت کردند.

مطالعه نشان می‌دهد که فرایندهای سیاسی، اقتصادی و جمعیتی در کشور و کرونا هم به افزایش جریان مهاجرت در قرقیزستان باعث شده است.

بر اساس داده‌های غیر رسمی، تعداد شهروندان قرقیزستانی که در حال حاضر به خارج از کشور مهاجرت کردند، یک میلیون نفر است و بیشتر آنها در روسیه هستند.

شایان ذکر است که بانک ملی قرقیزستان در سال 2020 در مجموع 2 میلیارد و 377 میلیون دلار از مهاجرین قرقیز در خارج از کشور دریافت کرده و 90 درصد این مبلغ فقط از کشور روسیه منتقل شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول