اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

مسکو: دستیابی استرالیا به زیردریایی اتمی، چالشی برای عدم اشاعه است

معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه مسکو آماده بدترین نوع مذاکرات با آمریکا است، گفت ارائه زیردریایی‌های اتمی توسط واشنگتن به استرالیا، نظام عدم اشاعه را به چالش می‌کشد.

مسکو: دستیابی استرالیا به زیردریایی اتمی، چالشی برای عدم اشاعه است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز (جمعه) از آمادگی مسکو برای انجام مذاکرات با آمریکا خبر داد.

ریابکوف طی سخنرانی در مرکز سیاست‌های امنیتی روسیه، گفت مسکو برای گفت‌وگو با آمریکا به‌عنوان بخشی از بحث درباره ثبات استراتژیک و کنترل تسلیحات در ژنو برای «بدترین وضعیت آماده است ، اما امیدوار است که بهترین حالت» رخ دهد.

به نوشته وبگاه شبکه «ریانووستی»، وی در این‌باره توضیح داد: «ما برای بدترین‌ها آماده می‌شویم ، اما مطمئناً به بهترین‌ها امیدواریم. ما هنوز معتقدیم که فرصتی برای پیروزی رویکرد عملگرا و تعامل آمریکا با روسیه با حسن‌نیت برای یافتن تعادل و راهکارهای قابل قبول متقابل وجود دارد».

معاون وزیر خارجه روسیه یادآور شد که دو دور از مذاکرات بین روسیه و ایالات متحده در مورد ثبات استراتژیک قبلاً در ژنو انجام شده است.

ریابکوف درباره آن دو دور گفت‌وگو اظهار داشت: «هر دو هیأت توافق کردند که این روند باید به منظور تثبیت روابط دو جانبه در جهت‌های استراتژیک به منظور اطمینان از قابلیت پیش‌بینی پذیری، جلوگیری از رقابت تسلیحاتی، ایجاد کنترل تسلیحاتی و کاهش خطر درگیری‌های مسلحانه انجام شود. اهداف بلندپروازانه آن بر مبنای برابری و مساوات است. بیایید ببینیم آیا ایالات متحده معاون آماده است نگرانی های مشروع روسیه را در نظر بگیرد یا خیر».

وی همچنین افزود که پیشنهاد روسیه به ایالات متحده مبنی بر توقف انباشت زرادخانه‌های هسته‌ای یک بار بود، اما واشنگتن این فرصت را از دست داد.

این مقام روس در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع معاهده جدید آمریکا و انگلیس با استرالیا در حوزه اقیانوس‌های هند و آرام اشاره کرده و گفت ارائه زیردریایی‌های اتمی به کانبرا، چالشی برای رژیم عدم اشاعه است.

از سوی دیگر امروز اتحادیه اروپا نیز در واکنش به قرارداد زیردریایی اتمی کانبرا و واشنگتن، مذاکرات تجاری با استرالیا را یک ماه به تعویق انداخت. (جزئیات بیشتر)

سران کشورهای آمریکا،‌ انگلیس و استرالیا چندی پیش توافقنامه برای همکاری در حوزه‌های دیپلماتیک، امنیتی و نظامی در سراسر منطقه هند و اقیانوس آرام را امضا و اعلام کردند برنامه زیردریایی‌های اتمی استرالیا اولین پروژه بزرگ این توافق خواهد بود، کانبرا اعلام کرد که توافق ۹۰ میلیارد دلاری زیردریایی با پاریس را فسخ خواهد کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول