اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آموزش صنایع دستی به زندانیان زنجانی

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان از آموزش صنایع دستی به زندانیان زنجانی خبر داد و گفت: این آموزش‌ها برای اشتغالزایی زندانیان ارائه می‌شود.

آموزش صنایع دستی به زندانیان زنجانی

الناز خدایی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان در حوزه صنایع دستی، آموزش یکی از مهمترین مولفه‌ها در این حوزه محسوب می‌شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع دستی در استان گفت: این دوره‌ها به صورت تفکیکی و ویژه اقشار مختلف برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا با همکاری اداره‌کل زندان‌های زنجان و در راستای حمایت از زندانیان به‌ منظور توانمندسازی، توسعه و افزایش تولید محصولات صنایع‌دستی در زندان‌های استان، این معاونت اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی در رشته گلیم‌بافی برای مددجویان کرده است.

خدایی‌فرد گفت: این دوره‌ها در زندان مرکزی زنجان و اردوگاه حرفه‌آموزی توسط اساتید و مربیان مجرب زنجان تحت نظارت این معاونت برگزار و همچنین برای شرکت‌کنندگان در این کارگاه‌ها گواهی مهارت نیز صادر شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان بیان کرد: افزایش تولیدات صنایع‌دستی در زندان‌ها و درآمدزایی برای مددجویان، از اهداف این دوره‌های آموزشی است که این  مهارت‌های آموزش داده شد شامل رشته گلیم‌بافی است و جمعاً به ۷۰ نفر در این کارگاه‌ها، آموزش داده‌شده است.

وی گفت: درصدد هستیم دوره‌های تخصصی بیشتری برای زندانیان سطح استان با همکاری این شرکت و اداره‌کل زندان‌های استان برگزار کنیم تا میزان مهارت زندانیان افزایش پیدا کند.

خدایی‌فرد همچنین از صدور ۶۱۰ مجوز صنایع‌دستی در زنجان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۷ کارت شناسایی، ۵۳۱ صدور و تمدید پروانه تولید انفرادی، یک جواز تاسیس کارگاهی و ۴ پروانه تولید کارگاهی بوده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان افزود: همچنین ۵۷ مجوز مشاغل خانگی که شامل ۵۰ فقره مجور پشتیبان و ۷ فقره مجوز پشتیبان برای رشته‌های صنایع‌دستی در سطح استان صادر شده است.

وی افزود: بیشتر آنها در رشته‌های ملیله­ کاری،چاقوسازی، مسگری، قلمزنی روی مس، چاروق دوزی، گلیم‌بافی، گیوه بافی، سفالگری و... فعالیت دارند.

خدایی فرد تأکید کرد: نزدیک به ۸۵ هزار هنرمند و صنعتگر صنایع‌دستی در استان شناسایی‌شده که همگی دارای مجوز صنایع‌دستی هستند.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول