اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

اشتغال، ازدواج و معیشت مهمترین خواسته جوانان از مسؤولان است

رودکی جانباز بااخلاق، مومن‌ و انقلابی دفاع مقدس، گفت: درخواست من از دولتمردان، رسیدگی عاجل به بحث اشتغال، ازدواج و معیشت، به‌عنوان مهمترین خواسته مردم و جوانان است.

اشتغال، ازدواج و معیشت مهمترین خواسته جوانان از مسؤولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، رمضان‌رودکی جانباز دفاع ‌مقدس، متولد نوزدهمین روز از اردیبهشت‌ماه ۱۳۴۸ ساکن روستای ملک فالیز از توابع بخش اسارا جاده چالوس است.

رودکی جانباز بااخلاق، مومن‌ و انقلابی دفاع مقدس، از طریق رسانه‌هایی همچون رادیو و تلویزیون از شروع جنگ میان ایران و عراق مطلع شده و با انگیزه‌ جهاد به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافته است.

با این رزمنده و جانباز که رشادتهای بسیاری در دوران دفاع ‌مقدس انجام داده و این جهاد را نقطه عطف زندگی خود می‌داند، به گفت‌وگو پرداختیم.

سن کمی که داشتم مانع رفتنم به جبهه بود

رمضان‌ رودکی جانباز پنجاه و دو ساله اهل چالوس با اشاره به خاطرات روز اعزامش گفت: سال ۶۲ با شور و اشتیاق برگه‌های اعزام را پر کردم تا روانه جبهه‌های نبرد شوم‌، اما سن کمی که داشتم مانع رفتنم به جبهه شد.

وی ضمن اشاره به روحیه خستگی‌ناپذیرش ادامه داد: این را خوب می‌دانستم که هیچ‌ چیزی نمی‌تواند مرا از رفتن و رسیدن به معشوق بازدارد، سرانجام نیمه دوم سال ۱۳۶۴ در سن شانزده سالگی موفق شدم به جبهه راه یابم و از این بابت خدا را شاکر هستم.

این جانباز تلاشگر بحث تحصیلش را علت نگرانی خانواده دانست و افزود: بر خلاف برخی از خانواده‌های رزمندگان، خانواده‌‌ام با رفتن بنده به جبهه و خط مقدم موافق بودند و تنها نگرانی آنها درس و تحصیلم بود.

رودکی در خصوص تحصیلش اظهار کرد: بحمدالله پس از بازگشت از جبهه توانستم با اقتدار ادامه تحصیل دهم و همزمان با اشتغال، موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته علوم سیاسی شدم.

هدفم حفظ اسلام، انقلاب و ناموس کشورم بود

وی هدفش از رفتن به جبهه را اینگونه تشریح کرد: تنها هدفی که از رفتن به میدان نبرد داشتم که برایم بسیار مقدس و حائز اهمیت است، دفاع ازمرز و بوم میهنم، حفظ اسلام، انقلاب و ناموس کشورم بوده است و بارها حاضرم جانم را برای این‌‌ها به خطر بیندازم.

این جانباز غیور ایرانی از حضورش در عملیات بیت المقدس۲ غرب کشور، منطقه شاخ شمیران عراق گفت و تصریح کرد: پیش از آنکه به جبهه اعزام شوم در پایگاه بسیج محل، عضویت فعال داشتم.

رودکی بهترین دوران عمر خود را حضور در جبهه دانست و گفت: مصلحت خداوند چنین بوده است که دوستان شهیدم گوی سبقت را از من بربایند، در فروردین ماه سال ۱۳۶۷ در منطقه سد دربندیخان عراق بر اثر اصابت ترکش خمپاره از ناحیه پای‌ راست دچار مجروحیت شدم و نام ارزشمند جانباز به نامم اضافه شد.

جوانان در مسیر اسلام و ولایت باشند

این جانباز بزرگوار که در حال حاضر دهیار روستای محل سکونت خویش است، به‌عنوان فردی از جامعه اسلامی ‌ایران خواسته اش از مسؤولان را اینگونه بیان کرد: درخواست من از دولتمردان، رسیدگی عاجل به بحث اشتغال، ازدواج و معیشت، به‌عنوان مهمترین خواسته مردم و جوانان است.

وی الگوی زندگی‌‌ خویش را تاسی از سرداران رشید اسلام، شهید محمدابراهیم همت، شهید احمد کاظمی و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که تمام هستی خود را فدای انقلاب و اسلام کردند، دانست و اضافه کرد: از همرزمانم می‌توانم به جانباز بزرگوار اقای نصرالله عذرمی و سرهنگ شهید غلام‌ که فرمانده‌ام بوده است اشاره کنم، راهشان پر رهرو و یادشان گرامی باد.

رودکی جانباز دفاع مقدس با لحنی پدرانه پیامی به جوانان ایران زمین داد و مطرح کرد: پیامم به جوانان عزیز این است که از ولایت فقیه تبعیت کنید و در مسیر اسلام، قرآن و ولایت ثابت قدم باشید چرا که نیرنگ و حیله های دشمنان اسلام بسیار است.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول