اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی و تزریق واکسن در چهارمحال و بختیاری

در حال حاضر از میان 10 شهرستان چهارمحال و بختیاری 7شهرستان در وضعیت نارنجی و 3 شهرستان در وضعیت زرد قرار دارد و بیش از 61 درصد از جمعیت این استان موفق به دریافت دز اول واکسن کرونا شده‌اند.

آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی و تزریق واکسن در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد در حال حاضر وضعیت شهرستان‌های اردل، بن، بروجن، شهرکرد، کیار، لردگان، فارسان از نظر شیوع ویروس کرونا نارنجی و وضعیت شهرستان های سامان، کوهرنگ و خانمیرزا زرد است.

لازم به ذکر است در حال حاضر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چهارمحال و بختیاری طبق اعلام مرکز بهداشت 50 درصد ارزیابی شده است.

گفتنی است تا به امروز ۶۴۲ هزار و ۴۰۵ دُز واکسن کرونا به استان وارد شده که از این تعداد ۵۸۲ هزار و ۱۳۲ دُز طبق اولویت به جامعه هدف تزریق شده است و 23 درصد از جمعیت بالای 18 سال سال استان موفق به تزریق 2 دز واکسن کرونا و بیش از 61 درصد موفق به دریافت دز اول واکسن کرونا شده‌اند.

 بیشترین جمعیت تحت پوشش طرح واکسیناسیون در سه شهرستان کوهرنگ، بن و سامان می‌باشد

به گفته رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری بیشترین جمعیت تحت پوشش طرح واکسیناسیون در مقابل ویروس کرونا، به ترتیب به سه شهرستان‌ کوهرنگ با ۸۳.۶ درصد، بن با ۷۳ درصد و سامان با ۶۶ درصد تعلق دارد.

لازم به ذکر است طی ۲۴ ساعته گذشته ۴۲۱ بیمار با علایم بالینی مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته‌اند که از این تعداد ۱۱۵ بیمار در مراکز درمانی بستری شدند.

همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته نتیجه تست ۱۲۰ نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و ۲۷ نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_۱۹ در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.

هم‌اکنون ۳۳۰ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۲۶۹ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات قرار گرفته‌اند.

روز بدون فوتی کرونایی در چهارمحال و بختیاری

خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته  هیچ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_۱۹ در استان گزارش نشد و مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری کماکان ۱۵۶۵ نفر می باشد. 

گفتنی‌است هم اکنون ۴۰ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری ۷۷ هزار و ۷۶۷ نفر از جمعیت استان به این بیماری مبتلاش شدند

شایان ذکر است از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۲۱۸ هزار و ۸۳۴ نمونه گیری از بیماران مشکوک به کرونا در چهارمحال و بختیاری انجام شده‌است که از این تعداد ابتلای ۷۷ هزار و ۷۶۷ نفر به کرونا قطعی اعلام شده است.

انتهای پیام/68033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول