اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

وزیر خارجه قطر: سعی داریم گفت‌و‌گوهای هسته‌ای با ایران را پیش ببریم

وزیر خارجه قطر با بیان اینکه این کشور بخشی از منطقه است، گفت که دوحه تلاش دارد گفت‌و‌گوهای هسته‌ای با ایران را پیش ببرد.

وزیر خارجه قطر: سعی داریم گفت‌و‌گوهای هسته‌ای با ایران را پیش ببریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد بن عبدالرحمن  آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر، بعدازظهر امروز (پنجشنبه)، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حاضر شد.

بر اساس گزارش شبکه «الجزیره»، وزیر امور خارجه قطر در بخشی از این کنفرانس که به مسئله افغانستان اختصاص یافت، به ایران اشاره کرد و در این خصوص گفت: «قطر بخشی از منطقه است و تلاش دارد تنش را کاهش دهد و گفت‌و‌گوهای هسته‌ای با ایران را پیش ببرد».

روزنامه «العربی الجدید» نیز با پوشش بخش دیگری از اظهارات این مقام قطری به نقل از او نوشت: «ما در توافق هسته‌ای نقش میانجی را ایفا نمی‌کنیم؛‌ اما کشورهای همسایه و شرکا را به گفت‌و‌گو تشویق می‌کنیم».

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در ادامه اضافه کرد: «ما تمایلی به یک مسابقه هسته‌ای در منطقه نداریم».

اما در مقابل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این کنفرانس مطبوعاتی درباره مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران در وین اظهار داشت: «به عنوان میانجی‌، انتظار دارم مذاکرات هسته‌ای ایران به زودی از سر گرفته شود»

وی با تاکید بر لزوم بازگشت همه طرف‌ها به وین برای انجام دور هفتم مذاکرات، اظهار داشت: «ما می‌دانیم که ایران برای بازگشت به مذاکرات درباره توافق هسته‌ای آماده است، اما امیدواریم هرچه زودتر این امر محقق شود» (جزئیات بیشتر).

وزیر خارجه قطر در بخش دیگری از اظهاراتش به مسئله افغانستان پرداخت و در این خصوص گفت: «با نماینده اروپا گفت‌وگوهای طولانی‌ای درباره افغانستان داشتیم. قطر، طرف‌های افغانستانی را به ورود به یک گفت‌و‌گو برای آشتی ملی دعوت می‌کند».

آل ثانی همچنین گفت: «قطر،‌ دولت موقت افغاستان را به حفظ دستاوردهایی که مردم افغانستان آن را رقم زدند، تشویق می‌کند. از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم که افغانستان را به انزوا نبرند».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول