اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

انجام 568 عملیات امداد و نجات توسط آتشنشانی ایلام

مدیر عامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 568 مورد عملیات امداد و نجات انجام شده که 127 مورد آن مربوط به شهریور ماه است.

انجام 568 عملیات امداد و نجات توسط آتشنشانی ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، صبح امروز نصرت‌الله لطفی در جمع اصحاب رسانه گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری ۳۲۰ مورد اطفا حریق، ۵۶۸ مورد عملیات امداد و نجات، ۲۰ مورد آتش سوزی اراضی کشاورزی، ۱۵۸ مورد صدور تاییدیه ایمنی برای ساختمان‌ها انجام شده است.

وی افزود: در شهریور ماه ۱۹۸ مورد حادثه رخ داده و نیروها به محل حادثه اعزام شده‌اند که ۷۱ مورد آن مربوط به آتش سوزی منازل مسکونی، خودروها و... ، ۱۲۷ مورد عملیات امداد و نجات که از این تعداد ۱۲۱ نفر نجات یافته داشته‌ایم و توانسته‌ایم از داغدار شدن آنها جلوگیری کنیم. 

 مدیر عامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام گفت: نیروهای آتش نشانی در ۸۰ درصد از آتش سوزی‌ها بین ۳ تا ۵ دقیقه به محل حادثه رفته‌اند؛ آن ۲۰ درصد هم به دلایلی از جمله در نبودن محدوده خدمات شهری، مشخص نبودن آدرس محل ترافیک دیر به محل رسیده‌اند.

وی ادامه داد: در شش ماهه اول سال جاری نیز ۱۱۰ تا ۱۱۵ مورد مبارزه با حیوانات وحشی مانند خفاش، مار، روباه و... رخ داده است که بعضی از آنها تحویل محیط زیست، علوم پزشکی و بعضی‌ها هم رها سازی شده‌اند.

لطفی افزود: بر اساس آمار تهدید و اقدام به خودکشی نیز حدود  ۱۲ تا ۱۱ مورد اتفاق افتاده است که همکاران در خصوص بحث‌های روانشناسی و با تجهیزاتی از جمله تشک و... به آن ورود کرده‌اند.

وی ادامه داد: استان ایلام از وجود یک دستگاه نردبان هیدرولیک ۳۲ متری محروم است این در حالی است که نسل جدید بالابرها که ۷۳ متری هستند هم در استان‌ها وجود دارد؛ با توجه به ساختمان‌های بلند و کوچه‌های تنگ در ایلام ما نیازمند به روز شدن وسایل و تجهیزات هستیم.

لطفی افزود: معابر باید به سمتی روند که لاین‌های ویژه‌ای برای ماشین‌های آتش نشانی مدنظر قرار بدهند.

 مدیر عامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام گفت: به ازای هر ۵۰ هزار نفر باید یک ایستگاه آتش نشانی وجود داشته باشد؛ برای ایلام نیز بر اساس جمعیت باید 4 ایستگاه وجود داشته که تنها ۳ ایستگاه موجود است و در تلاشیم تا ایستگاه دیگری برای خدمات رسانی به مردم احداث کنیم.

وی افزود: ۴ خط ۱۲۵ داریم که روزانه بیش از ۳۰۰ بار با این سامانه تماس گرفته می‌شود.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول