اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مسائل فرهنگی در کنار موضوعات عمرانی و شهرسازی اولویت مدیران شهری باشد

امام جمعه اصفهان گفت:مدیران شهری در کنار مسائل عمرانی و شهرسازی به اولویت‌های فرهنگی و معنوی نیز باید توجه داشته باشند و در جای جای شهر این موضوع دیده شود.

مسائل فرهنگی در کنار موضوعات عمرانی و شهرسازی اولویت مدیران شهری باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه شهردار ضمن گرامیداشت ایام اربعین با اشاره به حدیثی از امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: مؤمنی که به قیامت اعتقاد دارد برای آخرت خود رزق و‌ توشه جمع‌آوری می‌کند؛ طبق روایات دنیا برای مؤمن زندان و برای کافر بهشت است و مؤمن برای هرکاری باید توجه کند که مورد رضای خدا هست یا خیر.

امام جمعه اصفهان با تأکید براینکه شهرداری باید در کسب درآمدها دقت لازم به منافع مردم داشته باشد و از راه درست منابع مالی را تامین کند، ادامه داد: هدف‌تان این باشد که رضایت خدا را جلب کنید و رضایت خدا در رضایت خلق خدا است؛ به‌دست آوردن پول کار سختی نیست، کسب درست آن سخت است؛ برای شخصی که به فکر قیامت و عالم پس از مرگ است این نکات مهم است.

وی با تقدیر از اقدامات شهردار قبلی، خاطرنشان کرد: در اصفهان خیلی خوب کار شده است و همه نیز کار کرده‌اند؛ از تمام کارمندان و مدیران شهرداری تشکر می‌کنم؛ برخی کارها مثل سالن اجلاس را فکر نمی‌کردیم تمام شود اما انجام شد، در عین حالی که بسیاری از کارها انجام شده، خیلی از کارها نیز باقی مانده است.

طباطبایی‌نژاد عنوان کرد: مناطقی مثل منطقه ۳ نیاز به بازسازی دارد زیرا مانند ماکت است و مردم در آن به‌سختی زندگی می‌کنند و نیاز است که حل شود.

امام جمعه اصفهان خطاب به مدیران شهری جدید یادآور شد: بارها گفته‌ام که برای افراد معلول و خصوصاً بیماران خاص کاری کنید؛ خانواده این افراد به ما مراجعه می‌کردند و می‌گفتند نمی‌توانیم فرزندانمان را به پارک‌های معمولی ببریم؛ برای این افراد فکری کنید.

به معنویت شهر توجه ویژه‌ای داشته باشید

وی با تأکید بر اینکه توجه به اصول سبک زندگی اسلامی و ایرانی باید مورد توجه مدیران شهری باشد، اظهار کرد: حتما باید به زیبایی شهر و در کنار آن به موارد معنوی شهر هم توجه شود؛ قرار بود در هر جای شهر توسط شهرداری اذان پخش شود که تا جایی پیش رفت اما ادامه پیدا نکرد، خود اذان تمام اصول دین ما است.

طباطبایی‌نژاد گفت: یکی از راه‌های دریافت معنویت، چشم انسان‌ها است و نیاز است که در گوشه به گوشه شهر در ایام سرور و عزا فضاسازی مناسب شهری انجام شود.

نماینده ولی فقیه در اصفهان با تأکید بر اینکه مسائل سیاسی در مدیریت شهری باید کنار گذاشته شود، گفت: معمولاً مسؤولان‌مان ۴ سال تجربه دارند در صورتی که تجربه بالاتر از علم است؛ در جنگ فقط یک گروه نجنگیدند و همه در کنار هم بودند، اگر همه بنده یک خدا هستیم، سلیقه‌ها مطرح نیست.

طباطبایی‌نژاد در انتها اظهار داشت: مردم را برای پول اضافه از دست ندهیم، باید زبان مردم باشیم و کار آن‌ها را با رضایت پیش ببریم در حالی که خیلی شاهد این مورد نبودیم.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول