اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

اشتغال‌زایی ۳۳۶۰ نفر در شهرک‌های گلخانه‌ای/ حمایت از سرمایه‌گذاران طرح‌های گلخانه‌ای

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی لرستان گفت: در صورتی که ۴۳۱ هکتار گلخانه به بهره‌برداری برسد ۷۶ هزارتن محصول گلخانه‌ی تولید و سه هزار و ۳۶۵ شغل نیز ایجاد می‌شود.

اشتغال‌زایی ۳۳۶۰ نفر در شهرک‌های گلخانه‌ای/ حمایت از سرمایه‌گذاران طرح‌های گلخانه‌ای

حسین طولابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با اشاره به اینکه ۴۳۱ هکتار شهرک گلخانه‌ی در دست ساخت است، عنوان کرد: ۳۶۱ هکتار در هشت شهرک  دولتی و ۷۰ هکتار در چهار شهرک خصوصی در حال اجرا است که در صورت بهره‌برداری ۷۶ هزارتن محصول گلخانه‌ی تولید و سه هزار و ۳۶۰ شغل نیز ایجاد می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این ۱۴۰۰ هکتار هم در ۲۵ طرح گلخانه‌ی گیاهان دارویی، خاویاری و دامی در سطح استان شناسایی و امکان سنجی شده که در حال واگذاری به شرکت شهرک‌ها است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی لرستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه عمده‌ترین چالش پیش روی شهرک‌های گلخانه‌ی را قطره چکانی اعتبارات دولتی عنوان کرد و افزود: مشکل دیگر هزینه بالای سرمایه ثابت است که باعث شده پروژه‌ها  دیر به نتیجه برسند، اما درصدد هستیم تا شهرک گلخانه‌ی جهاد دانشگاهی کوهدشت را تا پایان سال به به بهره‌برداری برسانیم.

طولابی خاطرنشان کرد: شرکت شهرک‌های کشاورزی از سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه‌گذاری بالای پنج هکتار برای احداث گلخانه دارند حمایت می‌کند، زیرا یکی از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی توسعه گلخانه‌ها است.

وی افزود: پرداخت تسهیلات دوازده درصدی از صندوق تسهیلات توسعه ملی به سرمایه‌گذاران احداث گلخانه، حذف بورکراسی‌های اداری، گرفتن استعلام و مطالعات زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاران را دستور کارداریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی لرستان در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد: یکی از وظایف مهم شرکت شهرک‌های کشاورزی هدایت، حمایت و نظارت بر احداث و توسعه شهرک‌های کشاورزی در راستای بهبود فضای کسب و کار همچنین عبور از کشاورزی سنتی به صنعتی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول