اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

جوکار: دولت اختیارات استانداران و فرمانداران را افزایش دهد

رئیس مجمع نمایندگان یزدبا بیان این که اصلاح حوزه انتخابی از جمله مهمترین مطالبات مردم استان از دولت مردمی است، گفت: دولت اختیارات استانداران و فرمانداران را افزایش دهد.

جوکار: دولت اختیارات استانداران و فرمانداران را افزایش دهد

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، محمدصالح جوکار صبح امروز در آئین تکریم و معارفه استاندار یزد، با اشاره به اهمیت حراست از ظرفیت های دارالعباده، اظهار کرد: مسئله آب یکی از مهمترین و جدی‌ترین مطالبه مردم استان یزد است که باید در دستور کار مدیریت ارشد استان قرار گیرد.

وی مدیریت منابع آبی را از جمله الزامات اجرایی در توسعه همه جانبه دانست و افزود: با کمبود آب، اساس توسعه استان زیرسئوال می رود و برنامه ریزی در این خصوص ضروری است.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد نبود صنایع زیردستی واحدهای فولادی را از دیگر مشکلات استان یزد دانست و گفت: خام فروشی و توزیع ناعادلانه منابع در سطح استان از دیگر چالش‌های موجود برای توسعه استان یزد است.

وی ساماندهی اتباع خارجی در استان یزد را از دیگر الزامات اجرایی عنوان و تصریح کرد: در حال حاضر ۱۵۰ هزار نفر تبعه خارجی در استان یزد وجود دارد.

جوکار حاشیه نشینی را یکی دیگر از مهمترین دغدغه‌های اجتماعی و اقتصادی استان یزد دانست و بیان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده فقط در شهر یزد بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر حاشیه نشین در حال زندگی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص خط دوم انتقال آب به استان یزد از سد خرسان نیز تأکید کرد: تاکنون ۷۰ کیلومتر ایجادشده و در حال حاضر به دلیل کمبود منابع متوقف شده است و در سال جاری با همکاری نمایندگان مجلس بودجه‌ای مشخص برای این مهم تعیین شده که نیاز به پیگیری استان دارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در ادامه با بیان این‌که تاکنون بیش از ۴۰ مرتبه به خط انتقال آب تعرض شده است، گفت: این مهم نیازمند تمهیدات امنیتی است.

وی با بیان این‌که برابر قانون اساسی هر ۲۰ سال یکبار باید به تعداد نمایندگان مجلس اضافه شود، خاطرنشان کرد: اصلاح حوزه انتخابی از دیگر مطالبات مردم استان یزد از دولت مردمی است.

جوکار حمایت از صنعت گردشگری و توجه به حفظ ارزشهای فرهنگی اسلامی را از دیگر اولویت‌های اجرایی استان یزد برای توسعه اقتصادی دانست و بیان کرد: این مهم باید مورد توجه مسئولان و دست‌اندرکاران قرار گیرد.

وی با بیان این‌که شایسته گزینی بر اساس معیارهای انقلاب اسلامی، استعداد یابی باید در اولویت اجرایی استاندار جدید قرار گیرد، خاطرنشان کرد: دولت هم باید برای تسریع در انجام امور و ارائه بیشتر و بهتر خدمات اختیارات استانداران و فرمانداران را افزایش دهد.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول