اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

تشکر مقام ارشد ارمنستان از مواضع سازنده ایران در منطقه

معاون نخست وزیر ارمنستان در ملاقات با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایروان گفت که تقویت و توسعه روابط ایروان و تهران از اهمیت راهبردی برای ارمنستان برخوردار است.

تشکر مقام ارشد ارمنستان از مواضع سازنده ایران در منطقه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سورن پاپیکیان» معاون نخست وزیر ارمنستان و «عباس بدخشان ظهوری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان روز چهارشنبه دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا» معاون نخست وزیر ارمنستان در این دیدار اظهار داشت که تقویت و توسعه روابط ارمنستان و ایران از اهمیت راهبردی برای ارمنستان برخوردار است و از سفیر ایران در تعمیق روابط قدردانی کرد.

پاپیکیان از مواضع ایران در زمینه ایجاد ثبات و صلح در منطقه قدردانی کرد و خاطرنشان کرد که برنامه صلح در صورت حمایت و ثبات چند جانبه قابل اجراست. سفیر ایران در ارمنستان نیز به پاپیکیان تصدی پست معاون نخست وزیر را تبریک گفت و به افزایش تجارت و افزایش پویایی همکاری اشاره کرد.

طرفین در مورد وضعیت ایجاد شده در بزرگراه «گوریس-کاپان» بحث و تبادل نظر کردند. معاون نخست وزیر ارمنستان همچنین گفت که احداث جاده‌های جایگزین یکی از اولویت‌های دولت این کشور است و انتظار می‌رود که ساخت جاده «تاتف-کاپان» در اواخر نوامبر به پایان برسد.

طرفین همچنین موضوعات مربوط به همکاری‌های اقتصادی ارمنستان و ایران را که شامل راه سازی، انرژی، فناوری‌های جدید و صنعت معدن است، مورد بررسی قرار دادند.

نخست وزیر ارمنستان در نشست هیات دولت این کشور در چهاشنبه از تعمیق روابط با کشورهای همسایه از جمله ایران، گرجستان و روسیه سخن گفت.  «نیکل پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان چندی قبل گفت که تعمیق یا عادی‌سازی روابط با ایران یکی از مسیرهای مهم سیاست خارجی دولت خواهد بود.

وی گفت: «پس از انتصاب مجدد من به عنوان نخست وزیر، موفق به دیدار از جمهوری اسلامی ایران شدم و عازم گرجستان هم خواهم شد. موضوع توسعه ارتباطات منطقه‌ای نقش مهمی را در دستور کار مذاکرات ما با ایران و گرجستان ایفا می‌کند و در این زمینه من به پروژه شمال-جنوب اهمیت می‌دهم که مرز ما را با ایران به مرز گرجستان متصل می‌کند».

وی ادامه داد: «برقراری ارتباط ریلی با روسیه و ایران برای ما بسیار مهم است. به منظور حل این مسئله، ما در حال بحث در مورد بازگشایی ارتباطات در قالب سه جانبه ارمنستان، روسیه و جمهوری آذربایجان هستیم. ما مصمم هستیم برای دستیابی به نتایج مشخص تلاش کنیم ، البته با این درک که جمهوری آذربایجان نیز به نوبه خود انتظار ارتباط بین مناطق غربی خود و "نخجوان" را دارد. من می‌خواهم مجدداً یادآوری کنم که ما تمایل داریم روند صلح با باکو را در چارچوب ریاست گروه مینسک در سازمان امنیت و همکاری اروپا  احیا کنیم.»

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول