اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

هر قاضی روزانه به ۱۰ پرونده رسیدگی می‌کند

معاون قضایی دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: حجم زیاد پرونده‌های ورودی در دادگاه‌ها طوری است که هر قاضی روزانه به بیش از ۱۰ پرونده رسیدگی می‌کند و این نشان از روحیه جهادی در دستگاه قضایی برای حل مشکلات مردم است.

هر قاضی روزانه به  ۱۰ پرونده رسیدگی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شبستر، امان‌الله فیض‌اللهی امروز در مراسم تکریم و معارفه دادستان شهرستان شبستر، اظهار داشت: کار در حوزه قضایی و دادگستری منوط به زمان خاص و اداری نیست و اگر تلاش شبانه‌روزی در مجموعه دادگستری نباشد، نمی‌توان امور مردم به خوبی انجام  گیرد.

معاون قضائی رئیس‌کل دادگستری خاطرنشان کرد: حجم زیاد پرونده‌های ورودی در دادگاه‌ها طوری است که هر قاضی روزانه به بیش از ۱۰ پرونده رسیدگی می‌کند و این نشان از روحیه جهادی در دستگاه قضایی برای حل مشکلات مردم است.

وی با اشاره به سیره و روش کار سردار سلیمانی گفت: در دادگستری اگر روحیه جهادی نباشد، قطعا در مقابل مردم شکست خواهیم خورد و سمت دادستانی نیز یکی از مسولیت‌های حساس دادگستری است.

وی، معاون قضائی رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی، جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی، حفظ منابع طبیعی، مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز و برداشت غیرمجاز از آب‌های زیرزمینی را از مهم‌ترین اقدامات دادگستری استان بر شمرد. 

فیض‌اللهی، حسن خلق و قاطعیت در عمل و تصمیم را از جمله شاخصه‌های دادستان سابق برشمرد و بر ادامه مسیر و ارتقاء وضعیت کیفی و کمی  و جهادی در دوره مدیریت جدید تأکید کرد.

حجت‌الاسلام کیانی امام جمعه شبستر، نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام و آیات قرآن کریم، بیشتر آیات مربوط به مسائل حقوقی است و در اکثر ابواب فقهی بیشترین بخش مربوط به حق‌الناس و حقوق مردم است.

امام جمعه شبستر یادآور شد: طی سال‌های اخیر احیاء حقوق عامه در دستور قوه قضائیه قرار گرفته و این موضوع در کنار محبت باید سرلوحه مسوولان دادگستری قرار گیرد. 

در این مراسم علی داداش‌زاده به‌عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شبستر معرفی شد و از خدمات ۱۲ ساله قاسم‌زاده قدردانی شد.‌

انتهای پیام/۶۰۰۰۵/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول