اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اعتراض دامداران نطنز به کاهش سهمیه نهاده‌های دامی/ مسؤولان قول پیگیری دادند

پیش از ظهر امروز تعدادی از دامداران نطنزی به علت کسر سهمیه نهاده‌های دامی خود در محل جهاد کشاورزی حضور پیدا کردند و دغدغه‌های خود را با مسؤولان در میان گذاشتند.

اعتراض دامداران نطنز به کاهش سهمیه نهاده‌های دامی/ مسؤولان قول پیگیری دادند

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، پیش از ظهر امروز تعدادی از دامداران نطنزی به علت کسر سهمیه نهاده‌های دامی خود در محل جهاد کشاورزی حضور پیدا کردند و دغدغه‌های خود را با مسؤولان در میان گذاشتند.

حسین دهقانی یک از دامداران در این خصوص اظهار کرد: در ماه جاری سهمیه نهادهای دامی متعلق به شهرستان نطنز به یک‌چهارم رسیده و سهمیه ۶۰۰ تنی علوفه دولتی به ۱۵۰ تن رسیده که این سهمیه جوابگوی دام‌ها نیست.

این دامدار خواستار حمایت نهادهای دولتی از دامداران شد و گفت: در شهریور و مهر تقریباً چرا در مراتع ممنوع می‌شود و امسال هم به خاطر خشک‌سالی، علوفه مراتع جوابگوی چرای دام‌ها نبود و به خاطر همین موضوع دامدارها زودتر از موعد از ییلاق برگشته و در دامداری خود نسبت به نگهداری از دام مبادرت می‌ورزند.

وی افزود: همین نگهداری در دامداری و نبود علف در مراتع باعث مشکلات عدیده دامدار می‌شود و دامدار مجبور است علوفه را از بازار تهیه کند و قیمت بازار آزاد نهاده دامی تا قیمت دولتی تقریباً سه برابر بیشتر است و در این حالت دامدار مجبور می‌شود دام خود را بفروشد.

دهقانی ادامه داد: حال اگر دلال‌ها اجازه بدهند که دام‌ها به فروش برود خوب است، اولاً دام‌ها را خیلی سخت می‌خرند و دردآورتر اینکه به ما چک چهار تا  شش‌ماهه می‌دهند، درحالی‌که ما باید علوفه را نقدی خریداری کنیم.

رحمت‌الله فیروز‌ پور در این خصوص به خبرنگار فارس نطنز گفت: شغل اکثر مردم شهرستان نطنز کشاورزی و شغل اهالی روستاهای این شهرستان دامداری است و بعضاً یک خانواده با نگهداری چندین دام در دامداری کنار منزل خود ارتزاق می‌کند.

نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی افزود: تا موضوع تجمع اعتراضی دامداران را شنیدم، بلافاصله در جمع آنها حضور پیداکرده و شنوای مشکلات دامداران شدم، همه این دامداران عزیز متأسفانه به علت بی‌تدبیری برخی مسؤولان دچار ضرر و زیان‌های فراوانی شده‌اند.

وی بیان کرد: نکته‌ای را از دامداران شنیدم که واقعاً مظلومیت این دامداران را نشان می‌داد و آن‌هم کسر سهمیه نهاده دامی این دامداران به یک‌چهارم بوده که این‌یک ظلم آشکار به دامدارانی است که همه زندگی‌شان وابسته به شغل دامداری است.

فیروزی‌پور خاطرنشان کرد: در جمع دامداران با معاون وزیر جهاد کشاورزی و همچنین مدیرکل جهاد کشاورزی و معاون امور دام ارتباط تلفنی برقرار کرده و اعتراض به حق دامداران را منتقل کردم و آن‌ها هم قول مساعد دادند که ظرف چند روز آینده این مشکل برطرف شود.

این نماینده مجلس گفت: با توجه به شناختی که از وزیر جهاد کشاورزی سراغ دارم امیدوارم وی در باب این موضوع حیاتی چاره‌اندیشی سریعی انجام دهد که چرخه غذایی کشور به خطر نیفتد.

انتهای پیام/۶۳۰۲۵/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول