اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تنها پیشرفت در پرونده تبادل اسرا طبق اعلام حماس

یک عضو حماس ضمن اعلام اینکه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در پرونده تبادل اسرا حاصل نشده ، تنها تغییر این پرونده را توضیح داد.

تنها پیشرفت در پرونده تبادل اسرا طبق اعلام حماس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مذاکرات غیرمستقیم برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی در جای خود متوقف مانده است و به‌رغم گزارش‌هایی مبنی بر افزایش تلاش‌ میانجی‌های بین‌المللی، پیشرفتی در این پرونده دیده نمی‌شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»، کارشناسان معتقدند، دلیل عدم پیشرفت این پرونده جدی نبودن کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی در حصول یک توافق در آینده نزدیک است.

اخیرا حماس اعلام کرد که چارچوبی برای تبادل اسرا به میانجی‌ها تحویل داده اما پاسخی مثبت از طرف رژیم صهیونیستی نگرفته است.

«زاهر جبارین» عضو دفتر سیاسی حماس و مسؤول پرونده اسرا گفت، حماس آمادگی خود برای نهایی کردن قرارداد تبادل اسرا در سریع‌ترین زمان ممکن را اعلام کرده است. وی در ادامه نزدیک بودن حصول این توافق را تکذیب کرد و افزود، رسانه‌های صهیونیستی که نزدیک بودن این توافق را اعلام می‌کنند در حال فریب صهیونیست‌ها هستند.

وی در ادامه تصریح کرد، هر از چند گاهی روزنه‌ای باز و پیشنهادهایی درباره تبادل اسرا مطرح می‌شود اما همه آنها با موضع منفی رژیم صهیونیستی بی نتیجه می‌ماند.

جبارین در ادامه از تنها پیشرفت حاصل شده در پرونده اسرا پرده برداشت و گفت، مقاومت توانسته پرونده تبادل اسرا را از پرونده بازسازی و رفع محاصره غزه جدا کند و رژیم صهیونیستی همواره بر ارتباط میان این پرونده‌ها اصرار داشت.

حماس اخیرا اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از چهار کشور ترکیه، آلمان، قطر و مصر خواسته است که در سند تبادل اسرا میانجیگری کنند (جزئیات بیشتر).

 گردان‌های القسام در ژوئیه ۲۰۱۴ از به اسارت گرفتن «آرون شاؤول» نظامی صهیونیست در جنگ ۵۱ روزه و رژیم صهیونیستی در آگوست ۲۰۱۵ از قطع تماس با «هدار گولدن» نظامی صهیونیست در رفح واقع در جنوب نوار غزه خبر داد.  

«آبراهام منگستو» دیگر نظامی صهیونیست نیز در ژوئیه ۲۰۱۵ هنگام عبور از حصار امنیتی در شمال نوار غزه ناپدید شد و رژیم صهیونیستی از ناپدید شدن یک نظامی دیگر خود به نام «هشام السید» در ابتدای ۲۰۱۶ در مرزهای غزه خبر داد.

القسام تا کنون از دادن هرگونه اطلاعاتی درباره این چهار اسیر صهیونیست خودداری کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول