اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

تکیهٔ تعزیه در بوستان ملی باراجین ایجاد می‌شود/ فرمانی: این پروژه یک برند فرهنگی مذهبی خواهد شد

شورای شهر قزوین در جلسهٔ عصر امروز خود با اختصاص زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع در بوستان ملی باراجین برای ایجاد تکیهٔ تعزیه موافقت کرد، علی فرمانی از اعضای شورای شهر می‌گوید این پروژه به برندی فرهنگی و مذهبی در کشور تبدیل خواهد شد.

تکیهٔ تعزیه در بوستان ملی باراجین ایجاد می‌شود/ فرمانی: این پروژه یک برند فرهنگی مذهبی خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهری‌السادات تقوی، رئیس کمیسیون شهرسازی و املاک شورای شهر قزوین در جلسهٔ این شورا که عصر امروز برگزار شد، پیرامون لایحهٔ واگذاری زمین برای پروژهٔ احداث تکیهٔ تعزیهٔ امام حسین(ع) اظهار کرد: در زمین‌های اوقافی شهرداری مستأجر است و ملک اجاره را هم نمی‌شود دوباره اجاره داد، لذا در بحث حقوقی قرارداد واگذاری اذن در انتفاع است و بنابراین مشمول تشریفات واگذاری نیست.

وی عنوان کرد: واگذاری ۵ هزار متر از اراضی موقوفهٔ شیخ‌الاسلامی متعلق به شهرداری قزوین جنب المان شهدای گمنام در کمیسیون شهرسازی و املاک بررسی شده و مورد تصویب قرار گرفته و جهت تصویب نهایی به صحن شورا ارائه شده است.

علی فرمانی، عضو شورای شهر قزوین نیز در این جلسه عنوان کرد: باتوجه به ویژگی‌های پروژهٔ تکیهٔ عزاداری، اختصاص زمین برای این امر می‌تواند باعث افزایش سرانهٔ فرهنگی، مذهبی شده و ایجاد پایگاه آیینی برای مراسم مذهبی، ادعیه و مولودی‌ها و جشن‌ها، همخوانی پروژهٔ تعزیه با نیت واقف زمین که روضه‌خوانی برای سید و سالار شهیدان است، همجواری با مدفن شهدای گمنام و قرار گرفتن در کنار سایت مرکز فرهنگی حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و باغ موزه از دیگر ویژگی‌های ایجاد تکیه است.

وی در پایان عنوان کرد: مجموع این کاربری‌ها با توجه به قرار گرفتن در منطقهٔ گردشگری می‌تواند این پروژه را به یک برند فرهنگی، مذهبی در کشور تبدیل کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در پایان با رأی اکثریت اعضای شورای شهر با اختصاص زمینی به مساحت ۵ هزار مترمربع در بوستان ملی باراجین قزوین برای ایجاد تکیهٔ تعزیه موافقت شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول