اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

دستگاهی که با نان و سفره مردم سر و کار دارد/ملاک‌ انتخاب مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد

عدم نظارت در بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد توسط مسئولان کشوری و استانی موجب شده که نه تنها مولد و صادر کننده نباشید بلکه در بسیاری از محصولات وارد کننده تمام عیار باشیم.

دستگاهی که با نان و سفره مردم سر و کار دارد/ملاک‌ انتخاب مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ امین الله محمدی رئیس ستاد کشاورزی و تعاون آیت الله رئیسی در استان کهگیلویه و بویراحمد طی یادداشتی در خصوص وضعیت بخش کشاورزی استان بایدها و نبایدها چنین آورده است: مردم کهگیلویه و بویراحمد در همه نقاط و مناطق با افتخار فراوان روستازاده هستند که یا خودشان و یا پدر و آبا و اجدادشان دستی بر داس و خیش داشته و ناآشنا به کشاورزی و دامداری نیستند.

مردمی که در بدترین شرایط با کمترین امکانات نان خود را از سنگلاخی‌ترین اراضی استان درآورده‌اند و در یک کلام همگی کشاورز زاده‌ بوده و از چنین راهی نان حلال خورده‌‌اند.

کشاورزی یکی از مهمترین محورهای توسعه استان به همراه صنعت گردشگری است که می‌بایست بیش از هر بخش دیگر مدنظر مسئولان استان قرار گرفته و هرگونه بی اعتنایی و عدم نظارت بر این حوزه مهم موجب عقب افتادگی استان در تولید و اشتغال به نسبت سایر استانها می‌شود که در کنار کشاورزی از صنعت چابک و پویا نیز برخوردار هستند.

متاسفانه استان در حوزه کشاورزی روی ریل قرار نگرفته و می توان صدها دلیل برای این مدعا ذکر کرد استانی که می بایست با ظرفیت‌های بی نظیری همچون آب و خاک مناسب اکنون به جای وارد کننده، صادر کننده محصولات کشاورزی به ایران و بخشی از کشورهای منطقه باشد.

عدم نظارت بر این حوزه توسط مسئولان کشوری و استانی موجب شده که نه تنها مولد و صادر کننده نباشید بلکه در بسیاری از محصولات وارد کننده تمام عیار باشیم.

خاک و آب استان کهگیلویه و بویراحمد مناسب برای کشت و برداشت و صدور محصولات استراتژیکی همچون گندم، جو، برنج، گردو و سیب، ذرت و دانه‌های روغنی و ده‌ها محصول مهم دیگر است.

همین استان ظرفیت تولید انبوه و فراتر از نیاز خود جهت صدور محصولاتی مثل عسل و فراورده های دامی و طیور و ماهیان سردابی را دارد که تاکنون به غیر از یکی دو مورد توفیقی حاصل نشده و استان همچنان یک مصرف کننده در بسیاری از محصولات ذکر شده است.

معتقدیم که با یک مدیریت توانمند در جهاد کشاورزی می توان ظرف یکی دو سال آینده این نقیصه را پشت سر گذاشت به شرط آنکه مدیریت در این دستگاه بزرگ و استراتژیک بر اساس توانمندی و روحیه جهادی و انقلابی و البته دلسوزانه باشد.

مدیریت دلسوزانه به آبروی نظام و اعتماد سازی مردم بیش از هر چیز می اندیشد زیرا در حوزه کشاورزی با تعداد بسیار زیادی از بهر‌ه‌وران می بایست با مدیریت قوی برای نظام جمهوری اسلامی آبروداری کرد.

با پایان کار دولت تدبیر و شروع به کار دولت مردمی نیاز به چابک‌سازی در حوزه های مهم اقتصادی استان از جمله کشاورزی داریم و این میسر نخواهد شد مگر اینکه در مدیریت‌ها و گزینش افراد در مناصب تجدید نظر کنیم.

جهاد کشاورزی استان به مدیری نیاز دارد که در کوتاه مدت چاره ای برای رکود در تولید محصولات داشته باشد محصولاتی که با عرض شرمندگی اکنون خارج از استان و از استان‌های همجوار وارد می شود.

جای تاسف است که گوشت مرغ، تخم مرغ و محصولات و فرآورده‌های دامی استان از بیرون وارد شود در حالی که کشاورز و دامدار استان ما توان تولید بسیار بالا و صادرات را دارد.

جهاد کشاورزی استان به نیروهای متخصص متعهدی نیاز دارد که برای عبور از مشکلات به جای مانده از ۸ سال اخیر برنامه داشته باشد مدیری که زبان گویا و دست پر توان و ذهن خلاق داشته باشد.

متاسفانه گاه از گزینه‌هایی شنیده می‌شد که در هشت سال اخیر مقابل اقدامات فراقانونی و بی انضباطی‌ها و رکود و سکون ها ساکت بوده و زبان در نیام کرده بودند.

استاندار و نمایندگان استان می‌بایست برای این بخش که با تولید و اشتغال و سفره و زندگی روزمره مردم سر و کار دارد بهترین تدبیر را چاره‌اندیشی کنند و از بهترین نیروها و خلاق ترین افراد جهت تصدی این بخش استفاده شود.

ضمن تبریک به آقای احمدزاده استاندار جدید که خود در دایره نیروهای دلسوز و دردمند انقلاب بوده انتظار می‌رود که برای تحرک در این حوزه مهم بهترین تصمیم ممکن گرفته شود تا رونق تولید و اشتغال را شاهد باشیم.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول