اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آیت‌الله حسن‌زاده آملی از مفاخر دوران بود

امام‌جمعه و زعیم حوزه علمیه اصفهان در پیام‌هایی جداگانه رحلت آیت‌الله حسن حسن‌زا‌ه‌آملی را تسلیت گفتند.

آیت‌الله حسن‌زاده آملی از مفاخر دوران بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله حسین مظاهری، زعیم حوزه علمیه اصفهان و از مراجع تقلید طی پیامی رحلت علامه حسن‌زاده‌آملی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: ضایعۀ رحلت حکیم متألّه و عالم جلیل‌القدر حضرت آیت‌الله آقای حاج شیخ حسن حسن‌زاده آملی«قدّس‌سرّه» موجب تأسّف و تأثّر شد.

در ادامه آورده شده است: این شخصیّت پارسا و فرزانه، یکی از مفاخر دوران و از جمله اساتید عالیقدر حوزۀ علمیّه قم بودند که سالیان متمادی، جمع کثیری از فضلاء وروحانیّون از محضر علمی و معرفتی و فلسفی و عرفانیِ ایشان بهره‌های فراوان گرفته و از این جهت نقش برجستۀ این حکیم وارسته و متخلّق درعرصۀ تعلیم و تربیت و اخلاق و ادب، فراموش‌ناشدنی است. چنانکه تألیفات و تصنیفات پرشمار این عالم ذوفنون نیز از جمله آثار ماندگار درحوزه‌‌های علمیّه است.

  در پایان این پیام آمده است: خداوند تعالی روح مطهّر این عالم ربّانی را در جوار رحمت واسعۀ خود، با اولیاء طاهرین و سید و سالار شهیدان«علیهم الصلوة و السّلام» محشور کند؛ به خاندان مکرّم و فرزندان محترم ایشان و همۀ شاگردان و ارادتمندان این عالم عامل تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند سبحان علوّ درجات ایشانو صبر و اجر بازماندگان گرامی را مسألت می‌کنم. 

همچنین آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان نیز در پیامی بیان کرده‌است:

در این پیام آمده است: رحلت علامه فرزانه، متفکر و فیلسوف نامدار علامه حسن‌زاده آملی موجب تاسف و تالم شد؛ آن عالم و دانشمند برجسته انقلابی و معلم اخلاق، عمر با برکت خود را در ترویج علوم مختلف از جمله دروس حوزه و معارف نورانی اهل بیت(علیهم السلام) مصروف داشت.

در ادامه آورده شده است: فقدان و ارتحال این عالم جلیل‌القدر و عارف بزرگ را به محضر حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیهسراسر کشور و خاندان مکرم و بازماندگان معزز و همه شاگردان و ارادتمندان و ملت بزرگ ایران تسلیت عرض نموده و برای آن فقید سعید علودرجات مسألت می‌کنم.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول