اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بسته خبری پلیس| از دستگیری ۱۸۰ سارق تا کشف ۲۷ هزار لیتر سوخت تقلبی در مازندران

سید محسن جعفری رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از اجرای چهاردهمین مرحله طرح محله‌محور و دستگیری ۱۸۰ سارق خبر داد، فرمانده انتظامی نکا نیز به کشف ۲۷ هزار لیتر سوخت تقلبی در این شهرستان اشاره کرد.

بسته خبری پلیس| از دستگیری ۱۸۰ سارق تا کشف ۲۷ هزار لیتر سوخت تقلبی در  مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سید محسن جعفری رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران طی گفت‌وگویی از اجرای چهاردهمین مرحله طرح محله‌محور و دستگیری ۱۸۰ سارق توسط کلانتری‌ها و پاسگاه استان خبر داد و گفت: در اجرای این طرح که به مدت سه روز و در سطح استان به اجرا در آمد ماموران موفق به دستگیری ۱۸۰ سارق و کشف ۲۵۸ فقره سرقت در این استان شدند.

وی افزود: در طرح مذکور ۵۷ خرده‌فروش و سه قاچاقچی موادمخدر دستگیر و ۱۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر از آنان کشف شد، نقاط آلوده پاکسازی و ۸۲ معتاد متجاهر جمع‌آوری شدند.

جعفری اعلام کرد: توقیف ۱۵۴ خودرو و ۳۶ موتور سیکلت و همچنین دستگیری ۹۹ نفر با جرائم مختلف از دیگر دستاوردهای ماموران کلانتری و پاسگاه‌های سطح استان در این طرح بوده است.

*کشف ۲۴ فقره سرقت اماکن خصوصی در نوشهر

سید موسی حسینی جانشین فرمانده انتظامی استان از دستگیری سارق سابقه‌دار با ۲۴ فقره سرقت اماکن خصوصی در شهرستان نوشهر خبر داد و اظهار کرد: در  پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان نوشهر، با انجام تحقیقات پلیسی و بررسی‌های همه‌جانبه، ماموران پلیس آگاهی شهرستان نوشهر، موفق به شناسایی سارق حرفه‌ای شدند.

وی افزود: ماموران با هماهنگی قضائی در عملیاتی غافل‌گیرانه متهم را حین سرقت دستگیر کردند، متهم در تحقیقات پلیس ابتدا منکر ارتکاب به هرگونه جرایم شد و در ادامه با ارائه مدارک و مستندات به ناچار لب به اعتراف گشود و به ۲۴ فقره سرقت در سطح شهرستان نوشهر اقرار کرد.

حسینی با اشاره به تشکیل پرونده برای متهم و تحویل وی به مرجع قضایی، تاکید کرد: این فرد پس از تفهیم اتهام با صدور قرار مناسب روانه زندان شد.

* کشف ۱۴۳ کیلو انواع موادمخدر در مازندران 

سرهنگ علیرضا ثقفی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف ۱۴۳ کیلو انواع موادمخدر در اجرای طرح تشدید مقابله با خرده‌فروشان خبر داد و با اشاره این که مبارزه با مواد مخدر به عنوان یکی از اولویت‌های ماموریتی پلیس در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، خاطرنشان کرد: طرح عملیاتی پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر و مبارزه با سوداگران مرگ، به مدت یک هفته در سطح استان به اجرا درآمد.

وی از توقیف ۴ خودرو، ۲ موتورسیکلت، یک قبضه کلت جنگی و همچنین دستگیری ۱۰۹ خرده‌فروش و عامل افیونی در این عملیات‌ها خبر داد و گفت: در این طرح‌ها در مجموع ۱۴۳ کیلو انواع موادمخدر از متهمان کشف شد و ۷۶ معتاد متجاهر از سطح معابر عمومی جمع‌آوری و برای درمان به مراکز درمانی و کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی شدند.

*کشف ۳ تن چوب جنگلی قاچاق در میاندورود 

مجید باقری جامخانه فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از توقیف یک خودروی نیسان حامل ۳ تن چوب جنگلی قاچاق خبر داد و گفت:  ماموران انتظامی در بازرسی از خودروی توقیفی ۳ تن چوب جنگلی که به‌صورت غیرمجاز از جنگل‌های این شهرستان برداشت شده بود را کشف کردند.

وی خاطرنشان کرد: راننده پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و چوب‌های قاچاق کشف شده نیز به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل شد.

*دستبند پلیس بر دستان بدل‌انداز حرفه‌ای در ساری 

عبدااله حسن‌زاده فرمانده انتظامی شهرستان ساری از دستگیری عامل بدل‌اندازی طلاجات در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر حضور شخصی مشکوک در بازار طلافروشان که با خود مقادیری طلا به‌همراه داشته و قصد فروش آنان را دارد، بلافاصله اکیپ گشت کلانتری ۱۱ شهرستان جهت بررسی و صحت موضوع به محل مورد نظر اعزام شد.

وی تصریح کرد: با حضور ماموران در صحنه، فرد مورد نظر شناسایی و در بازرسی از وی یک گردنبند و دو عدد انگشتر کشف شد و با بررسی کارشناسان صنف طلافروشان، مشخص شد، گردنبند مذکور بدلی است که با هوشیاری و اطلاع‌رسانی کسبه و اقدام سریع ماموران متهم دستگیر شد.

*کشف ۲۷ هزار لیتر سوخت تقلبی در نکا

قاسم عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان نکا از کشف ۲۷ هزار لیتر سوخت ناخالص و تقلبی از یک کامیون نفتکش خبر داد و گفت: در راستای مقابله با قاچاق سوخت و جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، مأموران پلیس آگاهی شهرستان نکا با اقدامات اطلاعاتی یک کامیون تریلر حمل سوخت که اقدام به عرضه خارج از شبکه گازوئیل می‌کرد را شناسایی کردند.

وی افزود: ماموران پس از متوقف کردن این خودرو به نحوه عرضه گازوئیل و کیفیت آن مشکوک شدند، با بررسی در آزمایشگاه شرکت نفت، ناخالصی در گازوئیل تائید شد و مشخص شد، راننده کامیون، سوخت اصلی را در مکان دیگری تخلیه و سوخت ناخالص تقلبی را وارد تانکر سوخت می‌کرد.

عزیزی تاکید کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و سوخت‌های مکشوفه به شرکت پخش و فرآورده‌های نفتی تحویل داده شد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول