اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

زنگ گردشگری در مدارس سیستان و بلوچستان نواخته می‌شود

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه زنگ گردشگری در مدارس سراسر استان نیز نواخته می‌شود، گفت: جمعی از مسئولان و فعالان صنعت گردشگری ضمن حضور در مدارس پیرامون اهمیت این صنعت با دانش‌آموزان گفت‌وگو خواهند کرد.

زنگ گردشگری در مدارس سیستان و بلوچستان نواخته می‌شود

 مجتبی میرحسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: باتوجه به اینکه امسال روز جهانی گردشگری مصادف با سالگرد اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و تعطیلات رسمی در کشور شده، اجرای برنامه‌های هفته گردشگری از هفتم مهرماه آغاز می‌شود. 

 معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: برنامه‌های مختلفی برای این هفته در استان پیش‌بینی شده که یکی از این برنامه‌ها برگزاری پیاده‌روی با آیتم‌های متنوع ویژه فعالان گردشگری در محل پروژه‌ها و سایت‌های گردشگری سطح استان است. 

میرحسینی بیان کرد: دوره‌های آموزش مجازی با مشارکت مراکز آموزش گردشگری با محوریت ترویج سفرهای ایمن و ارتقاء مهارت فعالان گردشگری نیز در این هفته برگزار می‌شود. 

وی گفت: شروع دوباره معرفی جاذبه‌های گردشگری ۲۶ شهرستان از استان سیستان و بلوچستان به صورت گسترده با نگاه نو توسط فعالان و دست‌اندرکاران بخش خصوصی، سازمان‌های مردم‌نهاد و نشریات تخصصی در حوزه گردشگری از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در هفته گردشگری اجرا خواهد شد. 

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه تعدادی از پروژه‌های قابل افتتاح نیز در طول هفته گردشگری به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در فضای باز و نیز تکمیل مرمت بناهای تاریخی و استفاده به‌عنوان اقامتگاه سنتی نیز در هفته گردشگری صورت می‌گیرد. 

وی ادامه داد: ویژه برنامه پاکسازی نمادین مراکز گردشگری و محوطه‌های تاریخی و طبیعی در سراسر استان با هدف تبیین ضرورت صیانت از طبیعت و توسعه گردشگری طبیعی و تاریخی از دیگر برنامه‌ها است. 

میرحسینی بیان کرد: گشایش مدارس طبیعت در سراسر استان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی توجه ویژه به «گردشگری دریایی، اقتصاد دریامحور » و نیز برگزاری نشست با بخش خصوصی و تشکل‌های مردم‌نهاد از برنامه‌های دیگری است که در هفته گردشگری در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه زنگ گردشگری در مدارس سراسر استان نیز نواخته می‌شود، گفت: جمعی از مسئولان و فعالان صنعت گردشگری ضمن حضور در مدارس پیرامون اهمیت این صنعت با دانش‌آموزان گفت‌وگو خواهند کرد.

 معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: برگزاری همایش تجلیل از فعالان صنعت گردشگری در سطح شهرستان‌های استان از برنامه‌های دیگر هفته گردشگری است که با عنوان «گردشگری، تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری شده است.

وی یادآور شد: حضور چهره‌های موفق صنعت گردشگری سیستان و بلوچستان در استدیو تماشاگرد و بحث و بررسی در زمینه موضوعات مختلف این صنعت به‌ویژه آسیب‌های واردشده از ویروس کرونا نیز در این هفته صورت می‌گیرد. 

میرحسینی اذعان کرد: تقدیر از کادر درمان و مراکز واکسیناسیون عمومی سراسر استان از برنامه‌های دیگر هفته گردشگری است که با عنوان «گردشگری، خانواده و معنویت» نامگذاری شده است.

وی گفت: برنامه دیگر هفته گردشگری که با عنوان «گردشگری، هنرهای سنتی و میراث‌فرهنگی» نامگذاری شده است، تفاهم‌نامه گردشگری با اداره‌کل ورزش و جوانان برای برگزاری ۱۲ رویداد گردشگری ورزشی و شرکت آب و فاضلاب استان برای انجام پروژه‌های گردشگری آب در کنار سدها منعقد می‌شود.

میرحسینی خاطرنشان کرد: «در طول هفته گردشگری برنامه‌های مختلفی نیز با همکاری شهرداری‌ها و اداره‌کل محیط زیست و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول