اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

پروانه چرای دام ۶۳۱ بهره‌بردار متخلف سمنان باطل شد

رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: در پایش مراتع این استان، پروانه بهره‌برداری چرای دام ۶۳۱ بهره‌بردار متخلف باطل شد.

پروانه چرای دام ۶۳۱ بهره‌بردار متخلف سمنان باطل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، سیدابوالفضل ولیئی اظهار کرد: در راستای مدیریت چرای دام در مراتع استان سمنان، حفظ پوشش گیاهی مراتع و حفاظت از منابع آب و خاک و پیشگیری از تخلفات احتمالی مرتع‌داران استان طرح پایش مراتع اجرایی شده است.

وی گفت: برابر گزارش و نتایج ارائه‌شده حاصل از اجرای طرح پایش مراتع استان سمنان در قالب بازدید و کنترل مراتع در فصل تعلیف دام و تنظیم صورت‌جلسات مرتبط با استمرار و یا عدم استمرار دامداری و همچنین وضع موجود دام غیرمجاز، اجاره غیرقانونی مراتع و یا ورود دام بیش از ظرفیت مرتع توسط مرتع‌داران متخلف، تاکنون پروانه بهره‌برداری چرای دام ۶۳۱ بهره‌بردار متخلف مطابق با مفاد شیوه‌نامه فنی و اجرایی بهره‌برداری از مراتع کشور با ۷۳ هزار و ۲۲۳ واحد دامی باطل شد.

رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ادامه داد: در همین راستا ظرفیت آزادشده در مراتعی که پروانه چرای آن باطل شده است، در چارچوب دستورالعمل‌های مرتبط و برابر ماده ۱۳ از فصل دوم شیوه‌نامه فنی و اجرایی بهره‌برداری از مراتع کشور در اختیار سایر بهره‌برداران دارای صلاحیت قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول