اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

انتقال دلیرمردی‌های دوران دفاع مقدس با زبان شعر و هنر یک ضرورت است

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان برپایی محافل شعر و ادب با هدف انتقال دلیرمردی‌ها و جانفشانی شهدا و ایثارگری رزمندگان دوران دفاع مقدس به نسل آینده ضروری برشمرد.

انتقال دلیرمردی‌های دوران دفاع مقدس با زبان شعر و هنر یک ضرورت است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار علیرضا مدنی در محفل شعر و آیین رونمایی از کتاب ساعت هفت در سینما بهمن سنندج ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و نیز تسلیت بمناسبت اربعین حسینی، تقارن این دو رویداد مهم عامل پیروزی انقلاب اسلامی دانست.

سردار مدنی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران منبعث از واقعه عاشورا است اظهار کرد: ملت ایران با تکیه بر آموزه‌های دینی در برابر ظلم و‌جور استکبار ایستادگی کردند و اجازه تعرض و گرفتن یک وجب از خاک سرزمین را به دشمن ندادند.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه کشور ایران افزود: علیرغم تحریم‌ها، مشکلات اقتصادی و تنگناها ملت ایران ایستادگی و مقاومت کردند و در این آزمون نیز سرافرازانه پیروز و موفق بیرون می آیند.

مدنی یادآور شد: کشور ایران علیرغم مشکلات اقتصادی متعدد در عرصه‌های مختلف پزشکی، هسته‌ای، نانو، نظامی و تسلیحاتی در رده کشورهای برتر جهان قرار دارد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای صدر اسلام و شهدای انقلاب اسلامی گفت: حفظ یاد و خاطره شهدا و الگوگیری از راه و‌روش آنها در زندگی ضروری است.

جانشین سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به اینکه ایثار و از خودگذشتگی در میان مردمان این سرزمین نهادینه شده است، نجات جان همسایگان گرفتار در آتش توسط نوجوان ایذه‌ای نمونه‌ای از ایثار و فداکاری ملت ایران عنوان کرد.

وی حفظ یاد و خاطره شهدا و برپایی محافل شعر و ادب با هدف انتقال دلیرمردی‌ها و جانفشانی شهدا و ایثارگری رزمندگان در دوران دفاع مقدس به نسل آینده را ضروری برشمرد.

زبان هنر بهترین ابزار انتقال پیام است

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان نیزدر این مراسم گفت: زبان هنر تاثیرگذارترین ابزار برای انتقال پیام است.

علی‌عباس داودنیا نیز بیان و شعر را یکی از معجزات عالم آفرینش دانست و افزود: زبان شعر و هنر بهترین و ‌موثرترین وسیله انتقال فرهنگ و ارزش‌های اخلاقی است.

وی بر انتقال مفاهیم ارزشی و فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه در قالب شعر و هنر تاکید کرد.

لازم بذکر است در این آیین شاعران و ادبا در وصف وطن  شعرخوانی کردند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول