اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

برنامه‌ریزی بسیج دانش‌آموزی بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور گفت: بسیج دانش‌آموزی در عرصه‌های مختلف علمی، آموزشی و تربیتی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، بیانات و سیاست‌های رهبر معظم انقلاب در حوزه آموزش‌ و پرورش و سند تحول بنیادین آموزش‌ و پروش برنامه‌ریزی می‌کند.

برنامه‌ریزی بسیج دانش‌آموزی بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مجتبی باستان صبح امروز در مراسم اختتامیه لیگ علمی دانش‌آموزی پایا در جمع برگزیدگان این مسابقه علمی در مراسمی که با حضور فرماندهان سپاه‌های استانی سراسر کشور به صورت مجازی برگزار شد، ضمن تبریک شروع بهار تعلیم و تربیت، اظهار داشت: ما در دفاع مقدس شاهد حضور دانش‌آموزان بودیم و بعد از جنگ نیز همین دانش‌آموزان در فضای سازندگی شرکت کردند. 

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور افزود: دانش‌آموزان امروز نیز بسیاری از المپیادهای جهانی را فتح کرده و صاحب رتبه می‌شوند و با خدمت‌رسانی به محرومان و مستضعفان پا جا پای شهید ۱۳ ساله دفاع مقدس، محمد رضایی گذاشته‌اند، نوجوانان امروز با نوجوانان نسل اول انقلاب هیچ تفاوتی ندارند؛ آن موقع عرصه جهاد و دفاع از وطن اسلامی بوده و الآن عرصه خدمت و آموزش و علم‌اندوزی است.

وی با اشاره به فرازی از وصیت‌نامه شهید محمدرسول رضایی، دانش‌آموز همدانی تأکید کرد: شما دانش‌آموزان که قرار است در مسیر علمی قدم بردارید و هسته دانا را برای انقلاب تشکیل دهید باید نگاه ملی داشته باشید؛ کشور اسلامی ما دارای منابع غنی نفتی، گازی و سایر معادن است، در مسیر ترانزیت جهانی و آبراه‌های بین‌المللی قرار دارد و پل ارتباطی 3 قاره آسیا، اروپا و آفریقا است و حوزه ژئوپلتیکی زیادی در اطراف خود دارد، از همه مهم‌تر سرمایه‌های انسانی غنی که شما دانش‌آموزان هستید و در آینده کشور ایفای نقش کرده و کرسی‌های مدیریتی کشور را در دست خواهید گرفت.

باستان با تأکید بر لزوم توجه به فرامین رهبر معظم انقلاب توسط دانش‌آموزان، اضافه کرد: بسیج دانش‌آموزی در عرصه‌های مختلف علمی، آموزشی و تربیتی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، بیانات و سیاست‌های رهبر معظم انقلاب در حوزه آموزش‌ و پروش و سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش برنامه‌ریزی می‌کند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور ضمن اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب ۷ عرصه را برای پیشرفت انقلاب پیش‌بینی کرده‌اند که نخستین عرصه آن عرصه علم و پژوهش است که موجب عزت و قدرت کشور است و به تعبیر ایشان، روی دیگر دانایی، توانایی است. 

وی در ادامه بیان کرد: در تک تک بیانات رهبر معظم انقلاب دانش‌آموزان به علم‌آموزی توصیه شده‌اند و ما باید همواره نگاهمان به علم‌آموزی و تعلیم و تربیت اسلامی باشد؛ پژوهش، آموزش و تربیت ۳ محور اساسی برای دانش‌آموزان پیشگام در گام دوم انقلاب مورد نظر رهبر معظم انقلاب است.

باستان تأکید کرد: در کنار مباحث علمی و آموزشی بحث‌های پژوهشی و تربیتی را نیز در برنامه خود قرار دهید و دانش‌آموزان پیشتاز گام دوم انقلاب باید در این حوزه‌ها زندگی خود را تنظیم کنند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور در پایان تصریح کرد: درست است که دنبال دانایی هستیم ولی باید توانا باشیم و دانایی تنها کفایت نمی‌کند، با علم نافع است که باید در عرصه جهانی حضور داشته و بتوانیم ایران را به پیشرفت‌های علمی برسانیم.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/ح/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول