اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

۱۳ میلیارد از زکات مستحبی البرز صرف مدرسه‌سازی شد

برای نخستین بار در کشور ۱۳ میلیارد تومان از محل زکات مستحبی در این استان به امر مدرسه‌سازی اختصاص‌یافته است.

۱۳ میلیارد از زکات مستحبی البرز صرف مدرسه‌سازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمد محمدی فرد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان البرز، در مراسم نمادین نواختن زنگ عاطفه‌ها که در دبستان مرحوم کرمی کرج برگزار شد، گفت: برای نخستین بار در کشور ۱۳ میلیارد تومان از محل زکات مستحبی در این استان به امر مقدس مدرسه‌سازی اختصاص‌یافته است.

محمدی فرد افزود: این مدرسه ۱۲ کلاسه از محل زکات مستحبی اموال مرحوم حسن کرمی توسط فرزندان ایشان ساخته‌شده است.

وی با اشاره به اینکه مرکز نیکوکاری اداره کل نوسازی مدارس به‌عنوان نخستین مرکز تخصصی زکات محور و نمونه در سطح کشور و استان البرز راه‌اندازی شده است، اضافه کرد: امیدواریم این حرکت در سال ۱۴۰۰ و سال‌های آینده بتوانند به‌عنوان بستری مهم در بخش ترویج فرهنگ زکات در استان ایفای نقش کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز، بیان کرد: مدارس البرز همه‌ساله باهدف کمک به تأمین بخشی از نیازهای تحصیلی دانش آموزان نیازمند و در قالب آیین ملی شور عاطفه‌ها با کمیته امداد همکاری می‌کنند و امسال نیز پویش عاطفه‌ها با همکاری همه مراکز نیکوکاری فراگیر و با محوریت مرکز نیکوکاری فرهنگیان برگزار شد.

وی از آمادگی دفاتر ۱۳ گانه کمیته امداد وبیش از ۳۰۰ مرکز نیکوکاری برای دریافت کمک‌های نقدی خبر داد و افزود: مردم نیکوکار و خیران عزیز می‌توانند از طریق اسکن کد QR (درگاه پرداخت الکترونیکی) شماره‌گیری تلفن گویای ۳۵۵۷ و یا با شماره تلفن ۲۶۳۲۸۲۶۷۴۲ جهت تحویل کمک‌های لوازم‌التحریر و پوشاک و یا واریز کمک‌های نقدی خود به شماره‌حساب ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۵۷۸ نزد صندوق امداد ولایت البرز، کمک‌های خود را برای تأمین ملزومات آموزشی دانش آموزان بی‌بضاعت واریز کنند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول