اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

دادگستری هرمزگان به عنوان دادگستری اول کشور انتخاب شد

بنا بر اعلام مرکز آمار و فن آوری اطلاعات قوه قضاییه، کسب رتبه اول کشوری به لحاظ میزان کاهش پرونده‌های ورودی و معوق، صدور ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی، برخورد قاطع و بازدارنده با جرایم خشن و رضایتمندی ارباب رجوع تنها بخشی از موفقیت‌های دادگستری استان هرمزگان است.

دادگستری هرمزگان به عنوان دادگستری اول کشور انتخاب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، بنا بر اعلام مرکز آمار و فن آوری اطلاعات قوه قضاییه؛ دادگستری هرمزگان به عنوان دادگستری اول کشور در مهترین شاخصه‌های مهم قضایی برگزیده شد. 

بر اساس گزارش مرکز آمار و فن آوری اطلاعات قوه قضاییه، کسب رتبه اول کشوری به لحاظ میزان کاهش پرونده‌های ورودی و معوق، صدور ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی، برخورد قاطع و بازدارنده با جرایم خشن و رضایتمندی ارباب رجوع تنها بخشی از موفقیت‌های این مقام قضایی در استان هرمزگان است.
 
علی صالحی رییس کل دادگستری هرمزگان در مورد چگونگی کسب رتبه دادگستری اول کشور در همه شاخصه‌های ارزیابی گفت: در برخی از شعب روز‌های تعطیل و بعدازظهر‌ها و شب‌ها وقت‌های رسیدگی تعیین شد و شعب نامتعارف ساماندهی گردید.
 
این مقام قضایی به بازرسی‌های مستمر نیز اشاره کرد و گفت: طی یکسال گذشته ۶ بار از کل دادگستری استان هرمزگان بازرسی دقیق صورت گرفته و شهرستان‌های استان نیز به صورت سرزده مورد بازرسی قرار گرفتند.
 
وی یادآور شد: کلیه وقت‌های رسیدگی را به زیر یک ماه آوردیم و روزانه این موضوع نظارت می‌شود و اگر وقتی بالای یک ماه تعیین گردد، باید به زیر یک ماه تغییر کند.
 
صالحی با اشاره به بازدید‌های مستمر از دادسرای بندرعباس، گفت: پرونده‌های معوق از سطح استان جمع آوری و راهکار‌های لازم برای کاهش آمار اتخاذ شد. اگر هنوز نظر کارشناس اعلام نشده بود، شخصا با کارشناس تماس گرفته و اعلام می‌کردم که ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت نظر خود را اعلام نماید. گاهاً استعلاماتی بود که واصل نشده بود که تاکید می‌کردم باید زودتر اعلام شود و حتما دستورات قضایی مقید به وقت باشند.
 
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با تاکید بر اینکه رضایتمندی مردم مسئله بسیار مهمی برای ما است، گفت: به منظور اتقان و افزایش کیفیت آرا در کنار سرعت در رسیدگی، برنامه ریزی‌هایی صورت گرفت و جشنواره آرا را به صورت ماهیانه، فصلی و سالیانه برگزار کردیم.
 
انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول