اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

رتبه دوم چهارمحال و بختیاری در توسعه سامانه‌های نوین آبیاری/ تجهیز بیش از 67 هزار از اراضی کشاورزی استان

مدیرکل سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این استان در توسعه سامانه‌های نوین آبیاری بعد از هرمزگان رتبه دوم کشور را دارد، گفت: بیش از ۶۷ هزار از اراضی کشاورزی استان به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده است.

رتبه دوم چهارمحال و بختیاری در توسعه سامانه‌های نوین آبیاری/ تجهیز بیش از 67 هزار از اراضی کشاورزی استان

عطاءالله ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به کسب مقام سوم سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در تطابق وضعیت استان‌ها با فرآیند دستورالعمل اجرای طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، گفت: پایش مستمر دستورالعمل طرح سامانه‌های نوین آبیاری توسط مشاور راهبردی صورت می‌گیرد که استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های  پیشرو در این خصوص می‌باشد.

تجهیز بیش از ۶۷ هزار از اراضی کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری

مدیرکل سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این استان در توسعه سامانه‌های نوین آبیاری بعد از هرمزگان رتبه دوم کشور را دارد، ادامه داد: بیش از ۶۷ هزار از اراضی کشاورزی استان به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده است و در سال جاری حدود ۲ هزار هکتار در دست اجرا می‌باشد.

ابراهیمی به تجهیز شدن اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری تا پایان سال ۹۹ اشاره کرد و افزود: تا این تاریخ ۶۶ هزار و ۴۳۵ اجرا شده است که ۴۶ هزار و ۴۷۲ هکتاربه صورت بارانی، ۱۹ هزار و ۵۴۴ هکتار قطره‌ای و ۴۱۹ هکتار آن نیز به صورت کم‌فشار است.

وی به اهداف اصلی اجرای سیستم‌های نوین آبیاری اشاره و اظهار کرد: حفاظت کمی و کیفی از منابع آب و خاک، افزایش بهره‌وری مصرف آب در کشاورزی و پایداری تولید محصولات کشاورزی در راستای امنیت غذایی از جمله مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

انتهای پیام/68036

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول