اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

اسماعیلی : فضای فرهنگ و هنر به‌زودی به حالت عادی بازمی‌گردد/ وزارت ارشاد در مسیر مردمی‌شدن

وزیر ارشاد گفت:‌ در تمامی زمینه‌ها ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد برای واگذاری وظیفه تصدی‌گری به اصناف، دانشگاهیان، حوزویان و سایر گروه‌هایی که می‌توانند به عنوان نماینده مردم، این امور را به انجام برسانند.

اسماعیلی : فضای فرهنگ و هنر به‌زودی به حالت عادی بازمی‌گردد/ وزارت ارشاد در مسیر مردمی‌شدن

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه جام جم گفت‌وگویی با محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

فضای فرهنگ و هنر به‌زودی به حالت عادی بازمی‌گردد

- اولین قدم برای ساماندهی مسائل در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این بود که وضعیت حوزه فرهنگ و هنر را به شرایط عادی نزدیک کنیم. این کار مستلزم انجام واکسیناسیون بود که به نظرم الآن با تغییراتی که در وضعیت شهرها از قرمز به نارنجی شاهد هستیم فعالیت‌های سینمایی با جدیت شروع شود.

- من فکر می‌کنم ظرف مدت کوتاهی بتوانیم فضای فرهنگ و هنر را به حالت عادی برگردانیم و بتوانیم بخشی از عقب‌ماندگی‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا را جبران کنیم.

جلوگیری از تضییع حقوق فعلان حوزه نشر از وظایف جدی وزارت ارشاد است

- معتقدیم بخش عمده‌ای از حقوق مولفان و ناشران در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، گرفتار نوع فعالیت‌های غیرقانونی از جمله شبکه تکثیر و توزیع است.

- باید در این دولت، بخش عمده‌ای از مشکلات این حوزه را حل کنیم و مانع تضییع بیشتر حقوق فعلان حوزه نشر و کتاب شویم. این اقدامات یکی از وظایف قطعی و جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وزارت ارشاد در مسیر مردمی‌شدن

- بخش عمده‌ وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطای مجوزهاست که البته مهم‌ترین بخش‌های تصدیگری دولت هم محسوب می‌شود. خوشبختانه در تمامی زمینه‌ها، ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد برای واگذاری این وظیفه به اصناف، دانشگاهیان، حوزویان و سایر گروه‌هایی که می‌توانند به عنوان نماینده مردم، این امور را به انجام برسانند.

- از اولین اقدامات صورت گرفته در این زمینه مذاکره با سه مجموعه حوزوی بوده که در حال امضای تفاهم‌نامه هستیم تا وارد میدان شوند و به عنوان بازوی اجرایی در کنار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار بگیرند.

- باید فضایی فراهم کنیم تا این نهادها بتوانند کار خودشان را انجام بدهند، چون هر قدر این وظایف به دست و پای فرهنگی دولت بچسبند، جز مشکل چیز دیگری تولید نمی‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول