اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

ارجمند: «ارشاد» وزیری متخصص و مدیر می‌خواهد/ امیدوارم اتفاقات خوبی برای اهالی فرهنگ و هنر رقم بخورد

داریوش ارجمند گفت: وزارت ارشاد، وزیری می‌خواهد که از دل نیروهای متخصص و متعهد بیرون آمده باشد و با زیر و بم این وزارتخانه آشنایی کامل داشته باشد.

ارجمند: «ارشاد» وزیری متخصص و مدیر می‌خواهد/ امیدوارم اتفاقات خوبی برای اهالی فرهنگ و هنر رقم بخورد

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه وطن امروز گفت‌وگویی با داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر کشور انجام داده است که بخش‌هایی از آن در ادامه می‌آید.

امیدوارم اتفاقات خوبی برای اهالی فرهنگ و هنر در دولت جدید رقم بخورد

- در هیاهوی انتخابات و حین مناظره‌های تلویزیونی تا حدودی از نپرداختن کاندیداهای ریاست‌جمهوری به موضوع فرهنگ و هنر ناامید شدم.

- البته امیدوارم این مساله به خاطر کمبود وقت به سرانجام نرسیده باشد و اتفاقات خوب و مهمی برای اهالی فرهنگ و هنر کشور در دولت جدید رقم بخورد. 

از نقش مهم اهالی فرهنگ و هنر در پیشرفت کشور غفلت شده

- توجه به جایگاه خاص و رفیع هنر و هنرمندان در سراسر دنیا از اهمیت خاصی برخوردار است که دولتمردان به آن توجه ویژه‌ای می‌کنند.

- هنر یک رئیس‌جمهور ایده‌آل ‌آن است که در دوره ۴ ساله ریاست‌جمهوری‌اش ضمن همنشینی با اهالی فرهنگ و هنر و بهره‌مندی از دانش آنان، ایران عزیزمان را متمایز از گذشته به مردم سراسر دنیا معرفی کند.

- واقعا حیف است وقتی از کشور ایران به عنوان مهد هنر نام می‌بریم، هنرمندان آن برای رشد و تعالی اقتصاد، صنعت، تجارت، آموزش و... به کار گرفته نمی‌شوند و عملا جز خانه‌نشینی نقشی ندارند. 

«ارشاد» وزیری متخصص و مدیر می‌خواهد

- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیری می‌خواهد که از دل نیروهای متخصص و متعهد بیرون آمده باشد و با زیر و بم وزارت ارشاد آشنایی کاملی داشته باشد.

- در نتیجه با شناخت کاملی که از مشکلات اهالی فرهنگ و هنر به دست آورده است و با تکیه بر توان مدیریتی بالایش بتواند از پس مشکلات موجود برآید و کشتی فرهنگ و هنر را به ساحل آرامش هدایت کند. 

مسؤولان برای مدیریت‌های فرهنگی و هنری دنبال گزینه‌های سیاسی هستند

- یکی از معضلاتی این است که مسؤولان معمولا برای تصدی مدیریت‌های فرهنگی و هنری دنبال گزینه‌های سیاسی هستند، فارغ از اینکه وزیر ارشاد باید ضمن آشنا بودن با فضای فرهنگی و هنری کشور از هوش بالای مدیریتی و دانش مدیریت در سطح بالا برخوردار باشد.

- دوره ۴ ساله بسیار کوتاه است و در یک چشم برهم زدن به پایان می‌رسد و قطعاً فرصتی برای آزمون و خطا در امور نیست.

در سال‌های اخیر تصمیم‌گیری‌های فرهنگی در غیاب اصحاب فرهنگ انجام گرفت

- متاسفانه طی سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که تصمیم‌گیری‌های مهم و کلان حوزه‌های فرهنگی و هنری کشور در غیاب اصحاب فرهنگ و هنر و بدون شنیده شدن ‌نظرات آنان گرفته شده است.

- صرفا شاهد حضور چهره‌های تکراری با عنوان هنرمند فرهیخته در این جلسات بوده‌ایم که امیدوارم این رویه برای همیشه اصلاح شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول