اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

امام جمعه ابرکوه: دولت سیزدهم عزت ایران در سازمان ملل را بازپس گرفت

امام جمعه ابرکوه گفت: سخنرانی رئیس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل، مبتنی بر عقلانیت و نشانگر عزت، حکم و مصلحت ایران اسلامی بود که قدرت منطق محور ملت ایران را به رخ قدرت کور و بی منطق آمریکا کشاند.

امام جمعه ابرکوه: دولت سیزدهم عزت ایران در سازمان ملل را بازپس گرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های امروز نماز جمعه به سخنرانی آیت الله رئیسی در سازمان ملل اشاره کرد و گفت: رئیسی پس از هشت سال در جایگاه رئیس دولت انقلابی و عدالت خواه و معترض به ظلم حداکثری قدرت های زیاد خواه به سردمداری آمریکا، سخنانی پخته و سنجیده مبتنی بر عقلانیت و صداقت داشت.

امام جمعه ابرکوه ابراز کرد: شرکت پرثمر ریاست جمهوری در اجلاس شانگهای و عضویت یافتن رسمی ایران در این مجموعه یک پیروزی دیپلماتیک برای دولت سیزدهم و ایران انقلابی است. طبیعی است آمریکا، اسرائیل و ارتجاع عرب به عنوان مثلث شوم غربی، عبری، عربی از این اتفاق منطقه ای  عصبانی هستند، چون حضور ایران در سازمان شانگهای می‌تواند فواید بسیار مهمی برای ایران و شکست بزرگ برای آنان داشته باشد.

حجت الاسلام حسینی افزود: ایران از این پس می توانند غربی های غیرقابل اعتماد را پشت سر گذارد و با هم پیمان شدن با هند، روسیه، چین، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان رابطه تجاری با حدود نیمی از جمعیت کره زمین داشته باشد و توسط این سازمان که ۱۰ کشور دیگر هم عضو ناظر و شرکای آن هستند می تواند در برابر نفوذ نامشروع سیاسی و اقتصادی آمریکای سلطه گر بایستد.

حسینی در ادامه به بازگشایی مدارس در ابتدای مهرماه اشاره کرد و گفت: مدرسه، کانون تعلیم و تربیت است باید به اهمیت رسالت و نقش سازنده آن توجه نماییم. کانونی که شیرین ترین خاطرات از بهترین دوستان و معلمان و آموزه‌ها را برای همه با خود دارد. امیدواریم با زدن واکسن دانش آموزان شاهد حضور پرشور آنان در مدراس باشیم.

وی همچنین ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، عنوان کرد: در آن زمان در شرایطی جنگ ناجوانمردانه و نابرابر بر ایران تحمیل شد که ایران تازه از چنگ حکومت طاغوتی شاه رها شده و مردم هیچ گونه آمادگی و تجربه دفاعی، نظامی و رزمی نداشتند و از ناحیه آمریکا که به شدت از انقلاب اسلامی و ملت و رهبر ایران آسیب دیده و عصبانی بود تحت فشار بودند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه ادامه داد: در داخل هم گروهک های تجزیه طلب در کردستان و مناطق شمالی کشور و جاهای دیگر علم قیام برپا کرده بودند. در چنین شرایط آشفته‌ای ۴۲ کشور دنیا به پشتیبانی از صدام برخاسته و آمریکا با هدف درهم شکستن انقلاب و حکومت نوپای اسلامی ایران در تمام زمینه‌های نظامی سیاسی اقتصادی و اطلاعاتی به صورت پیدا و پنهان تجهیزات در اختیار صدام قرار داد.

حسینی تصریح کرد: در این میان این نهیب امام (ره) به مردم و مسئولان بود که به سرعت شیفتگان اسلام و انقلاب را به جبهه ها کشاند و سدّ عظیمی را در برابر دشمن ایجاد کرد که با کمترین امکانات و تجهیزات از کشور خود دفاع کردند و راه کویر تا بهشت را یک شبه پیمودند و با انگیزه پاک و الهی به دنیا پشت پا زده و دشمن را زمین گیر کردند.

انتهای پیام/ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول