اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

توجه به ارتقاء معیشت مردم مصداق خدمتگزاری مخلصانه است

امام جمعه ممسنی گفت: دفاع مقدس امروز ما در حوزه علم، اخلاق و معیشت است و همزمانی این ایام با اربعین حسینی و بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی، می‌تواند زمینه‌ساز تقویت روحیه معنویت و خدمتگزاری مخلصانه در جامعه باشد.

توجه به ارتقاء معیشت مردم مصداق خدمتگزاری مخلصانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از ممسنی، حجت الاسلام و المسلمین حسین شاکری فر، در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر نوراباد، با اشاره به هم‌زمانی ۳ رویداد مهم اربعین حسینی، هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه اظهار داشت: این هم‌ زمانی فرصت مغتنمی است برای بازسازی روحیه معنوی، اخلاقی و خدمتگزاری در جامعه.

وی افزود: پیوند این ۳ موضوع می‌تواند جامعه را به رشد و کمال برساند؛ زیرا ترکیب علم و ایمان با دانش، معرفت و آگاهی و مجاهدت با روحیه ایثار و از خود گذشتگی و کار و تلاش دلسوزانه، آبادانی دنیا و آخرت را موجب می‌شود..

امام جمعه ممسنی در ادامه گفت: اربعین حسینی یک روز تاریخ ساز بود که برای همیشه در تاریخ بشریت سعادت آفرین است و الگویی دارد که با خوشبینی منطقی، سختی‌ها و رنج‌های فراوان را زیبا می‌بیند و جمله زرین ما رأیت الا جمیلا درس صبر و بردباری است برای مصیبت دیدگان و درس استقامت و پایداری است برای هدف داران و در یک کلام درس زندگی سرافرازانه است برای همگان.

وی با اشاره به پیوند اربعین و دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: محرم کلاس خوب زیستن و اربعین ارتقای این درس آموزی است و اگر پیاده روی تک‌نفره صحابی رسول خدا(ص) به نهضت ۲۰میلیونی اربعین تبدیل شده است، بخشی از آن ثمره دفاع مقدس ملت ایران است.

وی افزود: وعده ان تنصروا الله ینصرکم همیشگی است و امروز جاودانگی اربعین به اخلاص عاشورائیان وابسته است، جلوه‌هایی از آن در دفاع مقدس نمایان بود و امروزه نیز اخلاص یکی از ضرورت‌های جامعه است.

خطیب جمعه ممسنی در ادامه بیان داشت: گسترش مفاهیم بنیادین همچون ایمان، اعتقاد قلبی به خدا و عشق به مقام عند ربهم یرزقون که ویژه شهداست، در دوران حماسه و ایثار، برگرفته از کربلا و اربعین است که باید در آغازین روزهای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و دیگر مراکز آموزشی، مورد توجه اساتید، کادر و دانش آموزان و طلاب و دانشجویان قرار بگیرد.

حجت الاسلام شاکری فر گفت: دفاع مقدس امروز ما در حوزه علم و دانش است، در زمینه اخلاق و تهذیب و اقتصاد و معیشت است و در زمان کنونی که جنگ نرم جایگزین جنگ سخت دیروز شده است باید هنرمندان به میدان بیایند و شاعران و ادیبان و اصحاب رسانه و سینماگران و فرهیختگان وارد میدان شودند و در یک کلام بسیج عمومی برای دفاعی دیگر شکل بگیرد.

وی سبک زندگی زینبی و حسینی را بهترین شیوه دفاع در مقابل حمله همه جانبه دشمنان برشمرد و گفت: عزت و اقتدار ملت، مدیون تلاش همگانی در تاریخ انقلاب اسلامی است و لازم است با الگوگیری مناسب این روحیه تقویت و این عزت و اقتدار فراگیر و جهانی و زمینه ساز شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی شود.

امام جمعه ممسنی در ادامه رسیدن پنجمین محموله سوختی کشورمان به لبنان را به منزله یک تیر و ۴ نشان برشمرد و گفت: این اتفاق بیانگر نجات ملت مظلوم لبنان از تحریم‌های مشکل‌آفرین یک‌سال پیش و پیروزی جبهه مقاومت و موفقیت جمهوری اسلامی و روسیاهی استکبار جهانی است.

اشاره به نقش و جایگاه زنان در پیشبرد اهداف الهی دفاع مقدس موضوع دیگری بود که امام جمعه ممسنی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ممسنی بیان شد.

وی اظهار داشت: انتظار می‌رود این معنویت که از پاک‌دامنی بانوان در دفاع مقدس فراگیر شد، امروزه نیز در جامعه گسترش یابد و جلوه‌های زیبای معنویت در حامعه نهادینه شود.

اشاره به فرا رسیدن روز جهانی گردشگری و جهان‌گردی یکی دیگر از نکات بیان شده در خطبه‌های امروز نماز جمعه ممسنی بود.

خطیب جمعه ممسنی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری و زمینه‌های جذب توریست از جمله شهرهای تاریخی لیدوما و میل اژدها و دژ سپید و جاذبه‌های طبیعی فراوان در این شهرستان گفت: هر چند کرونا مشکلات بسیاری را در این زمینه در سطح کشور به وجود آورده، انتظار می‌رود مسؤولین با تلاش بیشتر، این ظرفیت بی‌نظیر را فعال کنند تا زمینه اشتغال و کارآفرینی و جذب سرمایه برای شهرستان شود.

وی در پایان ضمن تبریک روز آتش‌نشانی و ایمنی و تقدیر از آتش‌نشانان پرتلاش از زحمات کادر درمان و جهادگران سلامت نیز تشکر کرد و گفت: با ادامه جهاد و همراهی مردم و رعایت دستورالعمل‌ها روزهای بهتری را در پیش داریم.

انتهای پیام/ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول