اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مهار آتش سوزی در کارگاه غیرمجاز شارژ گاز LPG در شیراز

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز از آتش سوزی گسترده و انفجارهای پی در پی در یک گارگاه غیر مجاز سوخت گیری گاز LPG در خیابان محراب خبر داد.

مهار آتش سوزی در کارگاه غیرمجاز شارژ گاز  LPG در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد هادی قانع  با اشاره به جزئیات انفجار و آتش سوزی گسترده در این  کارگاه ،گفت: ساعت ۱۳:۳۶ دقیقه ظهر امروز یک مورد آتش سوزی گسترده در خیابان محراب به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شیراز اطلاع داده شد.

او افزود: با توجه به حساسیت حادثه و مجاورت این کارگاه با منازل مسکونی، بیش از ۳۰ آتش نشان از شش ایستگاه عملیاتی با ده خودروی پشتیبانی از جمله فوماتیک، خودرو حامل کف و خودروهای حامل تجهیزات تنفسی به محل اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی عنوان کرد: آتش سوزی در یک کارگاه ۲۰۰ متری به وقوع پیوسته بود که با کاربری انبار، فروش و شارژ سیلندر های ال پی جی فعالیت می کرد و تعداد زیادی سیلندرهای گاز مایع ۱۱ کیلویی، پیک نیکی و ۵۰ کیلویی در آن نگهداری می‌شد.

قانع ادامه داد: این کارگاه در منطقه مسکونی و به صورت غیر مجاز فعالیت می کرد که نشت گاز از یک سیلندر در مجاورت شعله باز منجر به انفجارهای شدید و پی در پی  شده و خساراتی را به منازل مسکونی وارد کرده بود.

قانع گفت: شعله های آتش تمامی کارگاه را در بر گرفته و احتمال سرایت به منازل و انفجار بقیه سیلندرها نیز وجود داشت، از این رو تیم اطفایی با تقسیم شدن به چند گروه ضمن تخلیه ساکنین از منازل به کنترل و اطفا این حریق سرکش اقدام کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز بیان کرد: این حریق هولناک سه شهروند ( سه کارگر کارگاه) را نیز دچار سوختگی شدید کرده بود که بلافاصله به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی افزود: تیم عملیاتی در همان شرایط بسیار خطرناک و ریسکی عملیات را آغاز کردند و مشغول خاموش کردن آتش شدند.

قانع افزود: آتش نشانان با خنک سازی محل و سیلندر های موجود و پاشش آب از شعاع ایمن موفق شدند آتش را تحت کنترل خودشان در بیاورند.

لازم به ذکر است در حین این عملیات اطفای سنگین و حساس، تیم های عملیاتی با انفجار و آتش سوزی پی در پی ۱۲ مخزن گاز ال پی جی مواجه بودند.

قانع بیان کرد: در حال حاضر و با تلاش آتش نشانان  آتش خاموش شده و نیروها مشغول ایمن سازی محل و لکه گیری و جابجا کردن سیلندرها هستند.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول