اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

فارس من|کابوس مرگ در محور جاده اهواز-هفتکل-باغملک/ اعتبارات دولتی و استانی کافی نیست

در حالی که مسوولان کشوری از بهره‌برداری باند دوم جاده اهواز-هفتکل-باغملک تا اواخر خردادماه امسال خبرداده بودند اما عملیات اجرایی این جاده به کندی پیش می‌رود و همچنان قربانی می‌گیرد.

فارس من|کابوس مرگ در محور جاده اهواز-هفتکل-باغملک/ اعتبارات دولتی و استانی کافی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سامانه «فارس من»  هدف پیگیری مستقیم مسائل و مشکلات مردم راه‌اندازی  شده است و در سریع‌ترین زمان به پیگیری موارد اعلامی می‌پردازد

«درخواست چهار خطه کردن و ایمن سازی مسیر ترانزیتی خوزستان به اصفهان»یکی از عناوینی بود که از طریق مخاطبان در سامانه فارس من به ثبت رسید که موضوع را پیگیری کردیم.

در این مطالبه مخاطبان از این مسیر با عنوان «جاده مرگ» نام می‌برند و می‌گویند: جوانان زیادی از شهرستان‌های ایذه، باغ‌ملک و هفتکل در این ‌جاده،جان خودشان را از دست داده‌ و داغ سنگینی را بر دل خانوادهای خود بر‌جای گذاشتند.

از آنجایی که ماهیت این محور(خوزستان-اصفهان) ملی است، شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل کشور به عنوان  متولی احداث راه‌های اصلی، بزرگ راهی و آزاد راهی و راه آهن در کل کشور کار بازسازی، ایمن‌سازی، بهسازی و احداث  216 کیلومتر از جاده خوزستان به اصفهان  را به عهده دارد و 14 کیلومتر دیگر موظفی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان است.

با توجه به حادثه خیز بودن این جاده و مشکلاتی که برای مردم در طول این مسیر ایجاد کرده بود  فروردین ماه امسال نیز  شهروندان شهرستان‌های باغملک، ایذه و باغملک با تشکیل کمپینی با عنوان « جاده مرگ اهواز هفتکل باغملک را ترمیم کنید» در خواست رسیدگی به این جاده را کرده بودند.

اظهارات یک بام و دو هوا در بهره‌برداری از جاده خوزستان به اصفهان

علی اصغر کاظمی مدیرکل منطقه غرب و مرکز شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور با اشاره به عملیاتی که در محورهای مختلف این مسیر صورت گرفته بود، اظهار کرده بود: باند دوم جاده اهواز-هفتکل-باغملک تا اواخر خردادماه امسال و یا نهایتاً تیرماه به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم ظرف هر ماه 10 تا 20 کیلومتر را زیر عبور ببریم، افزود: هفته آخر اسفند 99 حدود 62 کیلومتر در خوزستان اجرا  و 22  کیلومتر آن را زیر عبور بردیم و تا اردیبهشت ماه به همین‌مقدار محورها را زیر عبور می‌بریم.

این در حالی است که مدیرکل منطقه غرب و مرکز شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور در اظهاراتی جدید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: پایان سال گذشته در این مسیر حدود 6.5 کیلومتر و مابقی را چند ماه پیش زیر عبور بردیم و در حال حاضر حدود  15 کیلومتر را چهار خطه داریم.

 

کاظمی بیان کرد: از ایذه به سمت باغملک حدود 9 کیلومتر قرار داد تکمیلی آن با پیمانکار بسته شد که قریب به دو کیلومتر آن حد فاصل قلعه‌تل به  سمت باران‌گرد کار آغاز و  لکه گیری و آسفالت بخشی از آن انجام شده است.

وی افزود: در حدفاصل باغملک به سمت هفتکل به طول ۶ کیلومتر به دلیل وجود معارضین هیچ کاری صورت نگرفته است و در ۶ کیلومتری باغملک به سمت سه راهی مسجد سلیمان حدود 15 کیلومتر به صورت چهار خطه زیر عبور رفته است.

کاظمی عنوان کرد: از ۹ کیلومتری سه راهی مسجدسلیمان، عملیات خاکی پنج کیلومتر (سه راهی مسجدسلیمان- باغملک) انجام شده و برای آسفالت در حال آماده شدن است علاوه بر این چهار کیلومتر دیگر در همان مسیر  در حال انجام عملیات خاکی است که در طول این مسیر حدود هفت کیلومتر باید جابه جایی تیر برق ولوله انجام دهیم.

وی با بیان اینکه علاوه بر 15 کیلومتر 9 کیلومتر دیگر در حال آماده سازی است که  در مجموع 24 کیلومتر می‌شود، گفت: از سه راهی نمره یک تا هفتکل حدود پنج کیلومتر هیچ کاری صورتی نگرفته بود که از داخل خود شهر هفتکل چهار خطه شده و تا میدان سه راهی کارخانه سیمان که به سه راهی مسجد سلیمان وصل شده  است به طول چهار کیلومتر باقی مانده که در حال انجام است.

کاظمی با بیان اینکه تا پایان امسال حدود پنجاه کیلومتر آماده عبور می‌شود، عنوان کرد: تعرض و بهسازی جاده یک بحث ترافیکی است و نه ایمنی و اینطور نیست اگر دو باند رو از هم جدا کردیم تصادفی صورت نمی‌گیرد.

 

اعتبارات دولتی و استانی برای بهره‌برداری از جاده کافی نیست

رضا امیرپور سرپرست معاونت زیرساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان نیز در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: محور ارتباطی خوزستان به سمت اصفهان به ویژه مسیر اهواز- باغملک و ایذه رتبه اول ترافیک سنگین را دربین تمامی  محورهای شریانی استان را دارد.

وی با بیان اینکه  حدود 230 کلیومتر این محور در استان خوزستان قرار دارد که از حوزه‌های سرزمینی اهواز، باغملک، ایذه و دهدز عبور می‌کند، افزود: تنها 14 کلیومتر آن که شامل یک محدوده هفت کیلومتری در شهرستان هفتکل و یک مسیر هفت کیلومتری دیگر در شهرستان ایذه موظفی اداره راه و شهرسازی خوزستان است و مابقی اقدامات این محور از قبل توسعه، نوسازی و احداث تونل از سمت ایذه به دهدز به مدیریت معاون توسعه زیربناهای وزارت خانه است.

سرپرست معاونت زیرساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: بخشی از این مسیر در مرحله برنامه‌ریزی و تامین اعتبار قرار دارد و بخش دیگر به مرحله مطالعات فاز یک هم وارد نشده و هنوز در مرحله  امکان سنجی است.

امیرپور بیان کرد: با توجه به کوهستانی بودن منطقه این محور نیاز به اعتبارات کلانی دارد و چنانچه فقط به اعتبارت سالیانه و دولتی اکتفا کنیم بهره‌برداری از پروژه این مسیر زمانبر خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول