اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

زنگ شکوفه‌ها در کرمانشاه نواخته شد

زنگ شکوفه ها و غنچه‌ها در استان کرمانشاه امروز به صورت نمادین در دبستان شاهد شهید زنگنه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نواخته شد.

زنگ شکوفه‌ها در کرمانشاه نواخته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، زنگ شکوفه ها و غنچه‌ها در استان کرمانشاه امروز به صورت نمادین در دبستان شاهد شهید زنگنه با حضور تعدادی محدودی از کلاس اولی‌ها و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نواخته شد.

مجید یزدان‌پناه، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تبریک سال تحصیلی جدید و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: امروز روز بزرگی برای کلاس اولی‌ها است به دلایلی همچون شور و شوق کودکانه و شادی بخشیدن به جامعه و هم اینکه در طول ۱۸ ماه گذشته با توجه به مشکلات که ویروس کرونا در تمام جهان به وجود آورده مدارس تعطیل و نیمه تعطیل شدند؛ امسال بسیار خوش بین هستیم که با وجود واکسن‌هایی که خانواده‌ها، معلمان و دانش‌آموزان در حال تزریق آن هستند آرام آرام  به سویی هدایت شویم  که تمام دانش‌آموزان طی ماه‌های آینده بتوانند سر کلاس‌های درس حضور یابند.

وی افزود: امیدواریم این روز آغاز شادی بخشی باشد برای ورود فرزندان عزیزمان با حفظ سلامت صددرصدی آن‌ها برای تعلیم و تربیت و  البته نیازمند این هستیم که خشت اول را درست بنا گذاریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در خصوص شیوه آموزش در سال تحصیلی جدید، تصریح کرد: اصلی‌ترین برنامه ما برای کلاس اولی‌ها این است که در مدارس روستایی و عشایری دانش‌آموزان به صورت حضوری با حضور معلمین و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آموزش ببینند.

وی ادامه داد: در مدارس زیر ۱۵۰ نفر در شهر برنامه‌ریزی توسط شورای مدرسه که متشکل از انجمن اولیا و مربیان معلمین و همه‌ی اعضا هستند یک تقسیم‌بندی خاص صورت خواهد گرفت  که کلاس چگونه شروع شود به طور مثال در یک مدرسه ۳۰ نفره مدیران دانش‌آموزان را به سه گروه ۱۰ نفر ممکن است تقسیم کنند، البته باید به این نکته اشاره کنم که هر کسی که میل و رضایت داشته باشد می‌تواند در مدارس به صورت حضوری شرکت کنند شورای مدارس اجباری برای حضور دانش‌آموزان ندارند.

یزدان‌پناه  تصریح کرد :در فضای شاد کنونی تغییراتی ایجاد شده است که دانش‌آموزان به طور مستقیم در آن واحد با معلمین صحبت می‌کنند و این تغییر مثبتی است که سال گذشته اعمال نشده بود، رانندگان سرویس هم می بایست دو دوز واکسن  خود را و همین طور کارت واکسن را به همراه داشته باشند و سه دانش‌آموز  باید در سرویس مدارس جا بگیرد.

 وی در پایان اشاره‌ای به واکسیناسیون فرهنگیان استان داشت و خاطرنشان کرد: ۹۲ درصد معلمین واکسن زدند و از ما باقی معلمین هم تقاضامندیم به احترام دانش‌آموزان در تزریق واکسن کرونا پیشی بگیرد اگر معلم‌هایی از زدن واکسن امتناع کنند برخورد با این افراد به ستاد ملی کرونا بر خواهد گشت، تصمیم‌گیرنده ستاد ملی کرونا خواهد بود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول