اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

برگزاری نمایشگاه ویژهٔ دفاع مقدس در پیاده‌راه سبزه میدان/ شهر رنگ و بوی مقاومت می‌گیرد

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین از برگزاری نمایشگاه ویژه هفتهٔ دفاع مقدس در پیاده راه سبزه‌میدان و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در سطح شهر خبر داد.

برگزاری نمایشگاه ویژهٔ دفاع مقدس در پیاده‌راه سبزه میدان/ شهر رنگ و بوی مقاومت می‌گیرد

قاسم اللهیاری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین گفت: هفتهٔ دفاع مقدس، هفتهٔ تجلی و تکریم بزرگ‌مردانی است که در دنیای پر از تظاهر و دروغین امروزی با تأسی از مکتب ناب علوی، شگفتی‌هایی را آفریدند که تا قرن‌ها از خاطرهٔ عمومی جهانیان محو نخواهد شد و غلبهٔ خون بر شمشیر را در عصر حاضر به جلوه کشیدند، همانانی که مرگ را به سخره گرفته و با پیروی از رهبری معنوی، راه‌های آسمان را بر دیدگان متحیر انسان‌های مسخ‌شده گشودند و با ایثار جان و جسم مطهرشان نزدیک‌ترین طریق مهرورزی و وصال محبوب را به منثهٔ ظهور رساندند.

وی ادامه داد: حال بر ماست که این‌همه عشق و ایثار و فداکاری را با تجلیل از این اسطوره‌های مقاومت و پیروزی به نسل جدید شناسانده و بر قامت بلند رشادت و جانبازی یادگاران 8 سال دفاع مقدس تعظیم کنیم.

اللهیاری افزود: اقدامات سازمان زیباسازی شهرداری به‌مناسبت هفتهٔ دفاع مقدس عبارت از فضاسازی سبزه‌میدان؛ پیاده‌راه فرهنگی، بازسازی عملیات والفجر 11، استقرار ادوات نظامی، بازسازی میدان فشک، ساخت سقاخانه، استقرار 4 غرفه جهت نذر فرهنگی تحت عنوان یادوارهٔ موکب شفق است.

وی خاطرنشان کرد: در هفت روزی که این نمایشگاه برپاست، برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین اظهار کرد: رونمایی از نقاشی دیواری شهدای برجستهٔ قزوین در گلزار شهدا، ترمیم و نقاشی هواپیمای شهید بابایی و هواپیمای نصب شده در گلزار شهدا، فضاسازی میادین سرداران و نصر و ارتش، فضاسازی محورهای نادری و میرعماد و بلوار مدرس با نصب 500 کتیبهٔ اشکی شکل، نصب 120 عدد پرچم طراحی شده برای پایه‌ها و تبلیغات محیطی از دیگر برنامه‌های هفتهٔ دفاع مقدس است.

وی بیان کرد: از جمله برنامه‌های آگاهی‌محور فرهنگ شهادت و ایثار و مقاومت هفتهٔ دفاع مقدس که توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین برگزار می‌شود می‌توان به برنامهٔ در امتداد پرواز اشاره کرد که تجلیل از 12 جانباز و 3 آزادهٔ قزوینی است.

اللهیاری خاطرنشان کرد: اجرای یادمان‌های ایثار و قرار دادن ادوات جنگی مستهلک در 8 پارک محوری شهر، اجرای برنامهٔ یادگاران آسمانی شهر و برگزاری 6 یادوارهٔ شهدای محلات در 6 محلهٔ محوری شهر، چاپ نمایشگاه عکس شهدای هفتهٔ دفاع مقدس، یادوارهٔ شهید عاملی و تجلیل از 25 هنرمند رزمنده، اجرای طرحوارهٔ سفیر و اجرای 5 برنامهٔ متنوع فرهنگی با ماشین سیار سفیر در محلات کم‌برخوردار شهر و نواحی منفصل شهری، افتتاحیهٔ حلقهٔ ادبی قاف در خانهٔ موزهٔ شهید بابایی با حضور نویسندگان دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه هفتهٔ دفاع مقدس و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در پیاده‌راه فرهنگی سبزه‌میدان با عنوان موکب‌شفق با حضور هنرمندان و راویان، برگزاری شب شعر غزل سرخ در خانهٔ امام جمعه شهیدی، راه‌اندازی اتوبوس حماسهٔ ایثار تحت عنوان ما قوی هستیم در نواحی منفصل شهری و اجرای برنامه‌هایی از قبیل اهدای ماسک، غربالگری، توزیع بروشور، روایتگری، اهدای کتاب، غبار روبی مزار شهدای نواحی منفصل شهری و خدمات در روز اربعین از دیگر برنامه‌های هفتهٔ دفاع مقدس در قزوین خواهد بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: برگزاری مسابقهٔ مجازی فرهنگ دفاع مقدس در راستای ترویج فرهنگ دفاع از آرمان‌های میهن، معرفی کتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس در فضای مجازی به‌صورت روزانه و معرفی کتب تأثیرگذار در حوزهٔ فرهنگ ایثار و شهادت، مسابقهٔ مجازی خاطره‌گویی دفاع مقدس لحظه‌ای با لاله‌های عاشق و ارسال خاطره‌های کوتاه از رزمندگان دفاع مقدس و انتخاب خاطرهٔ برگزیده از دیگر برنامه‌های هفتهٔ دفاع مقدس در قزوین است.

وی تصریح کرد: مشارکت و همکاری با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در اجرای برنامهٔ سراسری هفتهٔ دفاع مقدس که با حضور ریاست محترم جمهوری برگزار می‌شود و مشارکت در اجرای برنامه‌های هفتهٔ دفاع مقدس که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج نواحی مختلف انجام می‌شود نیز توسط شهرداری قزوین صورت می‌گیرد.

اللهیاری در پایان تأکید کرد: این برنامه‌ها از تاریخ 31 شهریور الی 6 مهر ماه در قزوین برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول