اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تأکید سخنگوی ائتلاف آمریکایی به ادامه حضور در عراق

سخنگوی ائتلاف آمریکایی ضد داعش در صفحه توئیتر خود نوشت که همکاری با ارتش عراق و پیشمرگه ادامه خواهد یافت.

تأکید سخنگوی ائتلاف آمریکایی به ادامه حضور در عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «واین مارتو» سخنگوی ائتلاف آمریکایی ضد داعش، امروز (سه شنبه) در صفحه توئیتر خود نوشت که این ائتلاف به نقش مستشاری خود در عراق ادامه خواهد داد.

او نوشت: «از سال ۲۰۱۴ (یورش داعش به عراق)، نیروهای نظامی و امنیتی و پیشمرگه شرکای قوی ما بودند. ما نقش مستشاری و کمک کنندگی خود را تا پایان سال باز خواهیم یافت. همچنان به همکاری امنیتی و شراکت با دولت عراق و اقلیم کردستان در جنگ علیه داعش متعهد هستیم.»

 «واین مارتو» سپس مدعی شد که ائتلاف آمریکایی خواستار عراقی امن و با ثبات است.

تأکید سخنگوی ائتلاف آمریکایی بر ادامه یافتن نقش مستشاری در عراق در حالی استطبق توافق میان مصطفی الکاظمی و دولت بایدن، نیروهای آمریکایی باید تا پایان سال ۲۰۲۱ عراق را ترک کنند و گروههای مقاومت عراق بارها هشدار داده‌اند که ادامه حضور نظامیان آمریکایی تحت عناوین دیگر را هرگز نمی‌پذیرند.

«عبدالقادر النایل» از نمایندگان پارلمان عراق دیروز در این باره به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که عراق و سوریه برای آمریکا اهمیت استراتژیک دارند و تنش با چین به اوج خود رسیده است. او گفت که دولت کاظمی اخیرا پروژه ارتباط ریلی با ایران را امضاء کرده است که از مهم‌ترین طرح‌های راهبردی ایران و چین محسوب می‌شود و بندر امام خمینی را به بندر لاذقیه سوریه متصل می‌کند، یعنی ایران و چین می‌توانند به اروپا و شمال آفریقا دسترسی داشته باشند؛ بنابراین به عقیده این نماینده عراقی، آمریکا به آخرین چیزی که فکر می‌کند خروج از عراق است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول