اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

بهره‌گیری از منش شهدا ضروری است/ شهیدان بر پشتیبانی از ولایت فقیه تأکید داشتند

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بهره‌گیری از روش و منش شهدا را ضروری دانست و گفت: کمتر شهیدی است که در وصیت‌نامه خود به پشتیبانی از ولایت فقیه تأکید نکرده باشد.

بهره‌گیری از منش شهدا ضروری است/ شهیدان بر پشتیبانی از ولایت فقیه تأکید داشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی ظهر امروز در مراسم تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس که به مناسبت نخستین روز از هفته دفاع مقدس و با حضور جمعی از رزمندگان و پیشکسوتان، مسؤولان و خانواده شهدا برگزار شد، بر لزوم الگوگیری از خصوصیات اخلاقی شهدا تأکید کرد.

وی اظهار کرد: اگر یک بررسی کوتاه در وصیت‌نامه شهدا انجام دهیم، به‌راحتی درمی‌یابیم کمتر شهیدی است که در وصیت‌نامه خود به این نکته اساسی که «پشتیبان ولایت فقیه باشید» تأکید نکرده باشد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه همه شهدا در مسیر کمک به مردم و گره‌گشایی از هم‌نوعان خود اشتراک داشته‌اند، افزود: یکی از منویات و خواسته‌های مقام معظم رهبری و تمایلات ایشان اقتدار و سربلندی ایران اسلامی است و همان‌طور که همه شهدا در این مسیر قدم برداشته‌اند ما نیز باید این روش را به‌عنوان یک سیره عملی در زندگی فردی و اجتماعی خود، الگو قرار دهیم.

مطیعی با بیان اینکه شهیدان با حضور در خط مقدم جبهه‌های حق علیه باطل از دنیا بریده و با خدا تجارت کردند، ادامه داد: اگر زمانی یکی از درهای بهشت روی اولیای الهی گشوده شده بود اینطور نیست که هم اکنون این در بسته باشد؛ یک روز جنگ سخت است و یک روز جنگ نرم، همه ما در جهاد مبارزه هستیم و این تجارت تمام‌شدنی نیست و اگر بخواهیم آن را آغاز کنیم هم با جان هم با مال می‌توانیم به مقوله سعادت و شهادت برسیم.

وی با اشاره به لزوم بهره‌گیری از روش و منش شهدا، گفت: رهرو راه سعادتمندانه شهدا بودن بستگی به جهاد اکبر و جهاد اصغر دارد که جهاد اکبر و بزرگ‌ترین جهاد ما همان پرداختن به خود و پیروزی بر نفس لوامه است که اگر بتوانیم در این مسیر پیروز شویم، قطعاً در جهاد اصغر هم به سعادت دست خواهیم یافت و سرباز خوبی در رکاب امام زمان (عج) خواهیم بود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول