اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

فضای شهرها سرشار از المان‌های ماندگار دفاع مقدس شود

استاندار سمنان گفت: فضای شهرها باید سرشار از المان‌های ماندگار دفاع مقدس شود و این المان‌های فاخر، دوران دفاع مقدس را به آیندگان معرفی کند.

فضای شهرها سرشار از المان‌های ماندگار دفاع مقدس شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌رضا آشناگر، استاندار سمنان صبح امروز در آیین پاسداشت یاد و سیره فرزندان امام خمینی (ره) در تقارن با ایام اربعین حسینی و هفته دفاع مقدس در پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان اظهار کرد:‌ ایام هفته دفاع مقدس را تبریک و تهنیت می‌گویم و امیدوارم خداوند ما را قدرشناس مجاهدان و شهیدانمان قرار دهد.‌

او گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی است تا ما به تحلیل و واکاوی برخی از جنبه‌های دفاع مقدس بپردازیم؛ مردم ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس کار بزرگ و ماندگاری را به انجام رساندند.

استاندار سمنان اضافه کرد: جنگ عموماً ماهیتی منفی داشته و توأم با خشونت است و متخاصم دنبال اعمال اراده خود و تصاحب یک سرزمین است؛ اما دفاع یک بار مثبت و ارزشی دارد.

آشناگر اضافه کرد: در هیچ جای دنیا، دفاع از یک سرزمین بار منفی نداشته و همواره ارزشمند و مورد تحسین دیگران است؛ اما دفاع ما، دفاع مقدس است، چراکه ما مقابل همه کفر ایستادیم.

او گفت: وقتی صدام ملعون مست قدرت بود و با تسلیحات غرب و پول ارتجاع عرب به قصد تصرف سرزمین ما آمد، گمان نمی‌برد که برابر اراده ملت ما زانو بزند.

استاندار سمنان تصریح کرد: باید فرهنگ دفاع مقدس به‌عنوان تاریخ طلایی ایران به تمام دنیا معرفی شود؛ تبیین ابعاد شخصیت شهدا به‌عنوان ‌خالق این حماسه بزرگ بسیار ضروری است.

آشناگر افزود: ما فرصتی برای کاهلی و سستی در ثبت تاریخ دفاع مقدس نداریم و هیچ فرصتی را نباید از دست دهیم.‌

او گفت: حال که پیشکسوتان دفاع مقدس در جمع ما هستند، باید آر زبان این عزیزان تاریخ شفاهی جنگ را ثبت و ضبط کرده و به‌عنوان الگو به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

استاندار سمنان اضافه کرد:‌ شهدای ما در میدان سرسپرده خدا و دین بودند و با توکل به خدا پیش رفتند و غیر از خدا به هیچ چیز دیگر توجهی نداشتند.

آشناگر تصریح کرد:‌ بهترین و بزرگ‌ترین تجلیل از رزمندگان، تبیین فرهنگ دفاع مقدس و جان‌فشانی شهداست. هیچ‌گاه نباید غفلت کنیم و همگی وظیفه داریم تا نوع زندگانی و زیست شهدای کشور را به نسل‌های بعدی انتقال دهیم.‌

او گفت: در دفاع مقدس تبار و قوم و ایل و دسته و جناح مهم نبود؛ آنچه مهم بود، تبعیت از فرمان رهبر بود. راه و روش مجاهدان همچون چراغی روشن در مسیر زندگی ماست.

استاندار سمنان تصریح کرد: باید تبار دینی، قومی و تفکر شهدا را دریابیم و به‌عنوان الگوهای موفق به جوانان تشنه حقیقت معرفی کنیم.

آشناگر یادآور شد: باید فضای شهرهای ما سرشار از المان‌های ماندگار دفاع مقدس باشد و این المان‌های فاخر، دوران دفاع مقدس را به آیندگان معرفی کند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول