اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فارس من | بعد از سالها انتظار، جاده ارسنجان-مرودشت به بهره برداری می‌رسد

نماینده مردم مرودشت،ارسنجان و پاسارگاد از بهره برداری مسیر ارسنجان_مرودشت پس از سال‌ها انتظار خبر داد.

فارس من | بعد از سالها انتظار، جاده ارسنجان-مرودشت به بهره برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارسنجان، آذرماه سال گذشته بود که سوژه ای با عنوان «بی‌توجهی به تکمیل جاده ارسنجان_مرودشت با وجود ادفات مرگبار» در سامانه فارس من خبرگزاری فارس ثبت شد.در همین خصوص نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگاری خبرگزاری فارس از پیگیری ها مستمر برای تکمیل این مسیر گفت و وعده داد تا پایان سال این مسیر تکمیل شود.اما این وعده در آن زمان محقق نشد تا اینکه از ارسنجان خبر میرسد که طی روزهای آینده با حل مشکلات و اختلافات این مسیر آماده رفتن به زیر بار ترافیک است.

رشیدی کوچی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ارسنجان از علل تاخیر شش ماهه وعده خود گفت و اظهار داشت: چندین سال روی این مسیر کار شده بود اما متاسفانه چند مشکل به ظاهر کوچک ولی اثرگذار باعث شد تا جاده منتهی به ارسنجان تکمیل نشود.

جلال رشیدی کوچی، ادامه داد: برای ایمن سازی جاده بین 10 تا 12 میلیارد تومان اعتبار لازم بود اما این رقم موجود نبود علاوه بر این اختلاف نظری بین راهداری و راهسازی بر سر ایمن سازی آن وجود داشت. از طرفی برای تامین نیوجرسی هیچ پیمانکاری برای این مسافت کوتاه حاضر به پذیرش این کار نبود.

وی متذکر شد: ایراد بعدی هزینه زیاد پنج دور برگردان بود که مشکلاتی را برای تامین منابع مالی آن و در نتیجه تکمیل این مسیر ایجاد کرده بود. همه این موارد در کنار طلب پیمانکار، کار را متوقف کرده بود.

رشیدی بیان داشت: برای حل مسائل معاون وزیر، رئیس کمیسیون عمران، مدیران کل راهداری و راهسازی دعوت به بازدید میدانی شدند و بیش از شش جلسه با آنها برگزار شد.بارها بنده و رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس با مسئولین مربوطه تماس گرفتیم تا وزارت راه و شهرسازی را وادار کنیم که به تعهدات خود عمل کند.

عضو مجمع نمایندگان فارس اظهار داشت: با تکمیل شدن آسفالت مسیر و نصب نیوجرسی ها، راهداری، راهسازی و راهور باید تفاهمی امضا می‌کردند تا مسیر زیر بار ترافیک برود. برای بازگشایی محور، پنج نقطه مورد مناقشه قرار گرفت و بعضی اختلافات بوجود آمد که باز کار عقب افتاد.

وی افزود: چندین جلسه برگزار شد و در نهایت با کمک معاون عمرانی استاندار این اختلافات حل شد. این نماینده در مجلس گفت: آخرین اقدامی که انجام گرفت مبلغ شش میلیارد تومان به صورت تخصیص جداگانه برای ایمن سازی سه نقطه که توافق نهایی شده بود از وزارت راه گرفتیم و به راهسازی ابلاغ شد.

وی خاطرنشان کرد: این ریزه کاری‌ها بود که کار را عقب انداخت و برای حل این مسائل هیچ مسئولی نه در استانداری و نه در فرمانداری اقدام خاصی انجام ندادند و صرفا به زدن نامه که این جاده باید درست شود بسنده کردند که البته باید از مدیرکل راهداری و راهسازی تشکر کرد که به اصرار و پیگیری های مستمر ما کار را جلو بردند.

رشیدی کوچی در پایان بیان داشت: در پایان باید این توضیح اضافه شود که این یک روال است که بار ترافیکی روی جاده قرار بگیرد و به مرور زمان دوربرگردانها نیز تکمیل شود.

انتهای پیام/ف/ن
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول