اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

53 درصد حجم آب سد کوچری گلپایگان خالی است

مدیر آبفای شهرستان گلپایگان با بیان اینکه 20 درصد سهم آب شرب شهرستان کاهش یافت، گفت: سد کوچری با 206 میلیون متر مکعب آب اکنون حجم ذخیره آن به 98 میلیون متر مکعب رسیده است یعنی 53 درصد خالی است.

53 درصد حجم آب سد کوچری گلپایگان  خالی است

به گزارش خبرنگار فارس از گلپایگان، ناصر دهقانی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در شهرستان گلپایگان ۳۶ هزار و ۳۷۳ مشترک در بخش شهری و روستایی داریم، اظهار کرد: سرانه مصرف آب هر شهروند ۲۸۰ لیتر در ثانیه در  ۲۴ ساعت است البته سرانه مصرف خانگی در این شهرستان ۲۰۰ لیتر در ثانیه است.   

مدیر آبفای شهرستان گلپایگان گفت: سهم آب شهرستان گلپایگان ۳۳۰ لیتر در ثانیه است اما آب تحویلی  ۲۷۰ لیتر در ثانیه است یعنی ۶۰ لیتر سهم  آب گلپایگان را تحویل نمی‌دهند، طبق برنامه شرکت مدیریت منابع آب ایران از ابتدای شهریور ماه امسال ۲۰ درصد آب تحویلی به گلپایگان کمتر شده است و جبران کمبود آب شرب شهرهای گلپایگان و گوگد و گلشهر و سایر روستاها از محل چاه‌های سطح شهر انجام می‌شود.

وی افزود: در شهر گلپایگان و گلشهر و گوگد ۱۳ حلقه چاه داریم که اکنون دو حلقه چاه در  شهر گلشهر در حال خشک شدن است، منابع تأمین آب روستاهای غرقن، هرستانه و حاجیله و مرغ چاه‌ و چشمه‌ است که به دنبال کاهش بارندگی‌ها ۸۰ درصد این منابع آبی خشک شدند و در چهار ماه گذشته ۷۵۶ هزار لیتر آب از طریق تانکر به این روستاها آبرسانی شده است.

دهقانی با بیان اینکه امسال منابع آب محلی روستاهای این شهرستان از ۵۰ تا ۸۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، گفت: از شهروندان تقاضا داریم در مصرف آب صرفه جویی کنند، گلپایگان شهر پر آبی نیست و مانند سایر شهرهای استان با کمبود آب مواجه هستیم.

مدیر آبفای شهرستان گلپایگان با بیان اینکه در سال زراعی جاری در گلپایگان ۵۰ درصد کاهش بارندگی داشتیم، گفت: سد کوچری با ۲۰۶ میلیون متر مکعب آب اکنون حجم ذخیره آن به ۹۸ میلیون متر مکعب رسیده است یعنی ۵۳ درصد خالی است، سد گلپایگان نیز با حجم ۳۶ میلیون متر مکعب اکنون ۵ میلیون متر مکعب است یعنی آب موجود سد ۱۳ درصد و ۸۷ درصد خالی است که در صورت ادامه کاهش بارندگی‌ها با بحران آب مواجه خواهیم بود.

وی گفت: آب چاه‌ با آب تصفیه خانه از لحاظ شیمیایی و کیفی تفاوت دارد اما شهروندان نگران سلامت آب شرب نباشند زیرا آب شرب شهرستان به صورت روزانه توسط واحد کنترل کیفی آزمایش و سلامت آن مورد تأیید است.

دهقانی گفت: در حال حاضر ۲۰ روستای شهرستان به تصفیه خانه آب گلپایگان متصل است و امسال برنامه داریم ۱۹ روستای سعید آباد نیز به تصفیه خانه متصل شوند که در این راستا لوله و تجهیزات پروژه خریداری شده و در حال انتخاب پیمانکار هستیم.

مدیر آبفای شهرستان گلپایگان در رابطه با پروژه فاضلاب شهری، گفت: زمین تصفیه خانه تملک شده است و خطوط جمع‌آوری فاضلاب تا مرکز شهر گوگد اجرا شده است اما با توجه به نبود اعتبارات باید دنبال راهکاری جدید برای عملیاتی شدن شبکه جمع‌آوری و تصفیه خانه آب باشیم که بهترین راه جذب سرمایه گذار بخش خصوصی است البته پیگیر هستیم تا تصفیه خانه تکمیل و شبکه جمع‌آوری نیز به اتمام برسد.

انتهای پیام/۶۳۰۷۱/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول