اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

سلاح‌های غیر‌مجاز در خوزستان زمینه‌ساز جرایم دیگری شده‌اند

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه منشاء 50 درصد از جرایم خرد معتادان متجاهر هستند، گفت : سلاح‌های غیر‌مجاز در استان زمینه‌ساز برخی جرایم دیگر شده‌اند.

سلاح‌های غیر‌مجاز در خوزستان زمینه‌ساز جرایم دیگری شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سردار قاسم رضایی جانشین فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ضمن عرض تسلیت ایام اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین اظهار کرد: خداوند متعال را سپاس می‌گویم که به ما این توفیق را داد که در این ایام اربعین حسینی به استانی سفر کنیم که تمامی خاک آن بوی شهدا را می‌دهد.

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به مطالب مطرح شده در شورای امنیت کشور گفت : یکی از بحث‌های مهم آن جلسه استان خوزستان و دغدغه‌های مردم این منطقه از جمله بحث سرقت و منشأ پیدایش این سرقت‌ها در استان بوده است.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی افزود: موضوع دوم مطرح شده مسئله سلاح‌های غیرمجاز در استان خوزستان است که متاسفانه در دست برخی از مردم وجود دارد و همین موضوع زمینه‌ساز بسیاری از دیگر جرایم از جمله قتل را فراهم آورده بطوری که در 6 ماهه اول امسال بیش از 100 نفر به دلایل مختلف چون درگیری و نزاع ، سهل‌انگاری و تیراندازی در مراسمات عزا و عروسی و.... فوت شده‌اند.

وی ادامه داد: در چندین مصاحبه که با متهمان و مجرمان شهرهای مختلف داشتیم اکثر آنها اشاره به تعدد زندان رفتن و محکومیت‌های خود داشتند به گونه‌ای که برخی از مجرمان حتی به 12 بار زندان رفتن هم اعتراف کردند. تکرار این موضوع و تکرار جرم باعث می‌شود که مردم نسبت به رسیدگی به وضعیت این مجرمان ناامید شوند.

رضایی با بیان اینکه منشاء بیش از ۵۰ درصد از سرقت‌های خرد معتادان متجاهر هستند اذعان کرد: ما آمادگی جمع آوری معتادان متجاهر را داریم اما سازمان‌ها یا اداراتی باید پای کار باشند تا آنها را از ما تحویل بگیرند.

وی ضمن اشاره به بازدید خود از دستاوردهای عملیاتی چهار شهرستان دزفول، اندیمشک، شوش و شوشتر خطاب به نماینده ولی فقیه بیان کرد: انتظاری که از حضرتعالی داریم بسیج کردن همه دستگاه‌ها برای رفع جرایم خصوصاً جمع‌آوری سلاح‌های غیر مجاز است.

 رضایی ادامه داد: تمامی مسوولان استان ازجمله استاندار، فرمانداران، شوراهای شهر، شهرداری‌ها، ائمه جمعه و جماعات و.... همه باید دست به دست هم بدهند تا دارندگان سلاح‌های غیرمجاز، سلاح خود را تحویل داده و خاطیان به شدت احساس ناامنی کنند.

وی در پایان با اشاره به بازدید خود از مرز چزابه و دیداری که با شیوخ و سران طوایف و بزرگان منطقه داشته افزود: مسوولان استانی باید همگی حرف‌های مردم مناطق مختلف استان را با دقت بشنوند و مطالبات آنها را تا جایی که امکان دارد پیگیری کنند. آنها باید بر روی علت‌ها تمرکز کنند اگر علت‌ها را پیدا کنند هزاران معلول از آن حل می‌شود.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول