اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

اعزام 36 موکب‌دار چهارمحال و بختیاری به عراق/ 2 موکب در مسیر و یک موکب در کربلا پذیرای زائران حسینی

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری گفت: 36 موکب‌دار هم‌استانی در سه موکب از مسیر نجف تا کربلا به زائران امام حسین(ع) خدمت‌رسانی می‌کنند.

اعزام 36 موکب‌دار چهارمحال و بختیاری به عراق/ 2 موکب در مسیر و یک موکب در کربلا پذیرای زائران حسینی

علی کیانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه بر اساس سیاست کاری در تهران سهمیه تعیین شده موکب‌داران استان برای اعزام به عراق ۳۶ نفر اعلام شد، گفت: این افراد در قالب سه موکب در مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا و خود شهر کربلا به کمک موکب‌داران عراقی خواهند رفت.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری ادامه داد: موکب‌داران استان در سه مکان، موکب ریحانة‌النبی واقع در عمود ۲۸۵ در مسیر نجف تا کربلا، موکب حضرت قمربنی‌هاشم(ع) در عمود ۱۳۰۷ و موکب احباب‌الرضا و محبین‌المهدی در کربلا در جوار مسجد طویریج با دمنوش و نوشیدنی، غذای گرم و اسکان پذیرای زائران ایرانی و هم‌استانی هستند.

وی افزود: امسال حتی زمان فعالیت موکب‌داران استان نیز محدود شده است لذا تقویت ارتباط با دولت عراق، تثبیت مکان موکب‌های استان و ساماندهی وسایل جامانده سال‌های گذشته از دلایل اصلی اعزام موکب‌داران است.

وی در پایان گفت‌: به علت شرایط کرونایی در عبور و مرور از مرزهای زمینی امکان اعزام افراد و وسایل با محدودیت‌هایی همراه هستند لذا افرادی با تخصص آشپزی، بهداشت و درمان، خیاطی و کارهای خدماتی اعزام می‌شوند.

یادآوری می‌شود، ۲۵ موکب فعال در استان در مناسبت‌های مختلف فعالیت می‌کنند که در قالب سه قرارگاه ساماندهی شده‌اند و بر اساس تجربه، تخصص و توان‌کاری مشخص اعضاء در زمان اربعین در خارج از کشور به زوار خدمت‌رسانی می‌کنند.

انتهای پیام/68036

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول