اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کمبود بی‌سابقه نیروی انسانی در آموزش و پرورش مبارکه

مدیر اداره آموزش‌وپرورش شهرستان مبارکه گفت: کمبود نیروی انسانی در تاریخ در تاریخ ۴۰ ساله‌ آموزش‌وپرورش شهرستان مبارکه بی‌سابقه است و ۲۸۳ نفر بازنشسته در تابستان امسال به‌کارگیری کردیم که با تعدادی از آن‌ها صحبت شده است که همکاری‌شان را ادامه دهند.

کمبود بی‌سابقه نیروی انسانی در آموزش و پرورش مبارکه

به گزارش خبرگزاری فارس از مبارکه، محمد شفیع‌زاده روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: کمبود نیروی انسانی در تاریخ ۴۰ ساله‌ آموزش‌وپرورش شهرستان مبارکه بی‌سابقه است و ۲۸۳ نفر بازنشسته در تابستان امسال به‌کارگیری کردیم که با تعدادی از آن‌ها صحبت شده است که همکاری‌شان را ادامه دهند.

مدیر اداره آموزش‌وپرورش شهرستان مبارکه با بیان اینکه عرصه تعلیم و تربیت از مهم‌ترین زیرساخت‌های تعالی همه‌جانبه کشور و ابزار جدی برای ارتقای سرمایه انسانی است، افزود: عرصه تعلیم و تربیت شایسته کشور در عرصه‌های مختلف محسوب خواهد شد و برقراری عدالت و معنویت در جهان در گرو تربیت انسان‌های عالم، متقی و آزاده است.

وی با بیان اینکه هدف نهایی آموزش‌وپرورش تحقق حیات طیبه است، خاطرنشان کرد: حیات طیبه‌ای که عناصرش تربیت‌یافتگانی متعهد، متخصص و مسؤولیت‌پذیر باشند هدف ما در آموزش‌وپرورش است که مخاطب ما دانش آموزان هستند.

شفیع‌زاده گفت: تحقیقات و شواهد نشان می‌دهد تعطیلی بیش از چیزی که تاکنون برای مدارس بوده است و ارائه آموزش‌ها فقط به‌ صورت مجازی موجب دوری کودکان و نوجوانان از گروه هم‌سالان شده و آسیب‌های جدی به این گروه سنی وارد شده است.

مدیر اداره آموزش‌وپرورش شهرستان مبارکه ادامه داد: برای جلوگیری از این روند مخاطره‌آمیز مقرر است با تمهید مقدمات لازم و رعایت کامل آیین‌نامه‌های بهداشتی بازگشایی مدارس به‌ صورت تدریجی صورت پذیرد.

وی در ادامه بیان کرد: شروع کلاس‌ها از مهرماه به‌ صورت مجازی و از آبان ماه با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی ستاد کرونا به‌ تدریج و با اولویت سلامت دانش‌آموزان و همکاران در حالت کلی به‌ صورت ترکیب حضوری و مجازی خواهد بود.

شفیع‌زاده با اشاره به روند ضدعفونی مدارس در تابستان، عنوان کرد: مهم‌ترین اقداماتی که با اولویت سلامت دانش‌آموزان و معلمان انجام‌ شده است نظافت و ضدعفونی مدارس در زمان‌های متناسب و استفاده از فضاهای آموزشی است و اولیا مطمئن باشند ما در بعضی مدارس، مدرسه‌تکانی کردیم.

مدیر اداره آموزش‌وپرورش شهرستان مبارکه مطرح کرد: در خصوص شاداب‌سازی مدارس بخشنامه‌های مربوطه ارسال‌ شده است تا حد امکان فضایی شاد برای دانش‌آموزان آماده و به مدیران تأکید شده است که مواد ضدعفونی، ماسک و سطل زباله پدالی درب‌دار فراهم کنند.

وی اضافه کرد: ۶ واحد آموزشی از اواخر شهریور تا اواخر مهرماه با زیربنای ۶ هزار و ۶۲۰ مترمربع با ۴۸ کلاس و ۸۴ اتاق برای استفاده دفتر و آزمایشگاه افتتاح‌ شده است و هنرستان سردار شهید سلیمانی مبارکه با زیربنای ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع، هنرستان آفرینش دیزیچه با هزار و ۸۰۰ مترمربع زیربنا و مدرسه امام سجاد طالخونچه با ۴۰۰ مترمربع زیربنا و مدرسه‌های شهید بخشیان لنج، هاجر آدرگان و شهید مؤمن‌زاده خولنجان هرکدام به زیربنای ۶۴۰ مترمربع افتتاح شدند.

شفیع‌زاده ادامه داد: نمازخانه شاهد قائم با مساحت ۱۴۰ مترمربع و نمازخانه شهید موحدیان حسن‌آباد به مساحت ۱۲۰ مترمربع افتتاح‌ شده‌اند و کلنگ‌زنی دو واحد آموزشی مدرسه استاد شهریار مبارکه و مدرسه ۶ کلاسه میلاد نور دهسرخ که مهرماه ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر اداره آموزش‌وپرورش شهرستان مبارکه همچنین ابراز کرد: ساماندهی نیروی انسانی که بزرگ‌ترین مشکل ما بود علی‌رغم کمبود شدید نیروی انسانی و با توجه به بازنشستگی تعدادی از همکاران سعی شد با تلاش و پیگیری همکاران حوزه ستادی، نماینده مجلس شورای اسلامی و فرماندار هیچ کلاسی بدون معلم نباشد.

وی با اشاره به اهدای تبلت برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۴۰۰ تبلت از حوزه آموزش‌وپرورش، ۵۰ تبلت از حوزه مجمع خیران مدرسه‌ساز شهرستان مبارکه، ۲۱۰ کارت هدیه ۱۰۰ هزارتومانی و ۳۰۰ پک لوازم‌التحریر با همکاری بسیج دانش‌آموزی بین دانش آموزان بی‌بضاعت توزیع شد.

شفیع‌زاده افزود: واکسیناسیون کامل فرهنگیان شامل نیروهای فرهنگی، غیرانتفاعی، آموزشگاه‌ها و تمامی عواملی که در ارتباط با دانش‌آموزان هستند تا ۲۰ شهریور انجام شد و رتبه برتر استان را در زمینه واکسیناسیون فرهنگیان کسب کردیم.

مدیر اداره آموزش‌وپرورش شهرستان مبارکه در پایان گفت: جشن شکوفه‌ها در تاریخ ۳۱ شهریور با رعایت تمامی پروتکل‌ها و با توجه به فضای مدارس و تعداد محدود دانش‌آموز در همین روز زنگ مقاومت، ایثار و پیروزی نیز نواخته خواهد شد.

انتهای پیام/۶۳۱۱۰/ح۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول