اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

مردم دهدشت اسیر خودخواهی شورای شهر/برخی اعضا به رأی مردم خیانت می‌کنند

خودخواهی برخی از اعضای شورای شهر و نداشتن قدرت تصمیم‌گیری برای انتخاب شهردار مردم و نیروهای شهرداری دهدشت را از بهبود وضعیت شهری نا امید کرده است.

مردم دهدشت اسیر خودخواهی شورای شهر/برخی اعضا به رأی مردم خیانت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، نیروهای خدمات شهری دهدشت امروز با تجمع جلوی فرمانداری خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند.

کارگران فضای سبز و خدمات با بیان اینکه 6 ماه از تأخیر در پرداخت حقوق می‌گذرد و شورای شهر و شهرداری توجهی به مشکلات آنها ندارد دست به دامان فرماندار شدند تا در آستانه سال تحصیلی فکری به حال خانواده آنها شود.

 

 

دارا کریمی‌نژاد در جمع کارگران با بیان اینکه شورای شهر مایه نا امیدی و بروز مشکلات هستند، گفت: برخی از اعضای شورای شهر به رأی مردم خیانت می‌کنند.

 

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه اعضایی از شورا اختیار از خود ندارند و در جلسات بدون نظر پدر، طایفه و برادر قدرت تصمیم‌گیری ندارد، افزود: به خاطر خودخواهی برخی اعضای شورا انتخاب شهردار به تعلل افتاده است.

این مسؤول گفت: شورای شهر با رای مردم آمدند از خود اختیار تصمیم ندارند پدر برادر و طایفه برایش تصمیم می گیرد هیچ قدرتی در جلسه ندارد به بلوغ سیاسی اجتماعی فرهنگی نرسیده شورای جدید دچار ترک فعل‌اند این تجمعات و اعتراضات نا امیدی از شورای شهر است.

 

وی تأکید کرد: در صورتی که این اعضای شورا تکلیف خود را تعیین نکنند به مردم معرفی خواهند شد.

فرماندار کهگیلویه اعتراض را حق کارگران دانست و با بیان اینکه نماینده مردم شهرستان در مجلس هم از مجرای سازمان شهرداری‌ها پیگیر مشکلات شماست، افزود: مطالبات شهرداری را به جد پیگیری می‌کنیم.

 

کریمی‌نژاد مشکلات موجود در شهرداری را معلول چند علت خواند و گفت: تزریق نیروهای مازاد و نبود درآمد پایداری باعث شده این نهاد با چنین مشکلی مواجه شود.

فرماندار کهگیلویه گفت: برخی از شهرداران گذشته و شورای شهر بدون در نظر گرفتن درآمد شهرداری و ایجاد منبع پایدار اقدام به استخدام بی‌ضابطه نیرو کردند.

وی با اشاره به اینکه 194 نیروی رسمی، پیمانی و قراردادی در شهرداری دهدشت کار می‌کنند، اضافه کرد: از سال 86 تا 90 تعداد 80 نیرو بدون ضابطه در شهرداری دهدشت بکار گرفته شده است.این رد حالی است که نه تنها منبع درآمدی برای پرداخت حقوق آنها در نظر گرفته نشده بلکه نیاز به این تعداد نیرو هم وجود نداشته است.

 

فرماندار کهگیلویه با اشاره به اینکه نیروهای شهرداری هشت ماه است اضافه کار دریافت نکرده‌اند، گفت: شهرداری باید ماهیانه یک میلیارد و 500 میلیون تومان تنها برای حقوق نیروها پرداخت کند علاوه بر آن 14 میلیارد تومان بابت اضافه‌کار به پرسنل بدهکار است.

کریمی‌نژاد افزود: شهرداری 23 میلیارد تومان از ادارات طلب دارد که این مطالبات یا با تهاتر یا پرداخت باید وصول شوند.

شهردار دهدشت نیز در واکنش به اعتراض نیروهای شهرداری گفت: با وجود بلاتکلیفی شورای شهر پیگیر این موضوع هستم اما به نتیجه نرسیدم.

تابش‌نژاد افزود: بلاتکلیفی شورای شهر باعث تعطیلی کمیسیون‌های شهرداری شده و منابع داخلی هم عملا تعطیل شده است.

وی اضافه کرد: بار همه مشکلات شهر بر دوش شهداری است واقعیت این است که پرسنل تاکنون حرمت نگه داشته و اعتصاب نکردند.

همچنین یک عضو شورای شهر با بیان اینکه در جلسه‌ شورای تأمین مشکلات شهرداری بررسی خواهد شد، گفت: برای خدمت به مردم آمدم و در کارم شفافیت دارم. در صورتی که اعضای شورا به رویه فعلی پایان ندهند کارشکنی‌ها را با رسانه‌ها در میان خواهم گذاشت.

 

انتهای پیام/82016

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول