اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

روزهای پایانی فیلمبرداری مستند زندگینامه شهید کریمی/ پخش مستند از شبکه دوم سیما+فیلم

مستند سردار شهید جانمحمدی کریمی برای پخش از شبکه دوم سیما روزهای پایانی فیلمبرداری خود در شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد را سپری می‌کند.

روزهای پایانی فیلمبرداری مستند زندگینامه شهید کریمی/ پخش مستند از شبکه دوم سیما+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سردار شهید جانمحمد کریمی اول بهمن سال ۱۳۴۳ در لنده به دنیا آمد و ۴ تیر سال ۶۷ در عملیات پد خندق در منطقه جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل شد و پیکر مطهر شهید ۲۷ سال به وطن بازنگشت.

مادر شهید کریمی طی مدت ۲۷ سال چشم انداز بازگشت پیکر فرزند شهیدش بود تا اینکه در تابستان سال ۹۴ پس از اینکه پیکر مطهر جمعی از شهدا به کشور بازگشت مادر شهید خواب دید که پیکر یکی از شهدا متعلق به فرزند اوست و پس از صحبت با مسئولان بنیاد شهید و گرفتن آزمایش DNA پیکر مطهر شهید شناسایی و ۲۷ سال چشم‌انتظار مادر به پایان رسید.

 

 

حالا جمعی از بچه‌های هنرمند استان کهگیلویه و بویراحمد دور هم‌ جمع شدند و در حال فیلمبرداری مستند داستانی زندگینامه سردار شهید جان‌محمد کریمی هستند، کاری که در ۳۰ دقیقه تهیه و از شبکه دوم سیما پخش خواهد شد.

"حمید رضا فرجامی‌منش" کارگردان این مستند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: کار پژوهش و تحقیقات این مستند از یکسال و نیم گذشته شروع شد و در بین ۸۰ اثر ارسالی که به نهاد بنیاد شهید کشور ارسال شده رتبه اول را کسب کرد و روزهای پایانی فیلمبرداری را پشت سر می‌گذارند.

وی با اشاره به خواب مادر و بازگشت پیکر مطهر شهید پس از این خواب، بیان کرد: تاکنون ۱۰ مصاحبه از همرزمان شهید، خانواده و کسانی که در تحقق خواب مادر شهید نقش داشتند گرفته شده است.

فرجامی‌منش بیان کرد: کودکی، نوجوانی و کارهای شهید همچنین دوران جنگ وی در این مستند به تصویر کشیده شد و صحنه‌‌هایی مجددا بازسازی شده است.

مادر شهید جان‌محمد کریمی هم با اشاره به خوابی که از فرزندش دیده بود،گفت: ۲۷ سال چشم انتظار پیکر جان‌محمد بودم، یک چشم اشک و یک چشمم خون بود. روزی که پیکر فرزندم به خانه بازگشت برای همه صحبت کردم و گفتم پشیمان نیستم که او را در راه امام حسین و انقلاب دادم.

 

 

همچنین بهرامی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد در خصوص ساخت مستند شهید کریمی گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظایفی بر عهده دارد.

وی بیان کرد: به همان دلیل که استان کهگیلویه و بویراحمد به تناسب جمعیت بیشترین حضور در جبهه را دارد به همان مقدار هم سوژه دلاوری و نقش آفرینی وجود دارد که باید به آن پرداخته شود.

 

به گزارش فارس،گروه کارگردانی این مستند را"رحمت اله رستگاری _حمید رضا فرجامی منش"، بر عهده دار د، تدوینگر"محمد سلیمی راد"،فیلمبردار"وحیدمیرجانی"،دستیار فیلمبردار"سعید کاظمی"، صدابردار"مجتبی عزت حقیقی"، منشی صحنه" فاطمه شعاعی"، گریمور" فهیمه رحمان ستایش"، طراح صحنه"محمد رستگاری"،مدیر تولید"اسماعیل ضامنی"، دستیار اول کارگردان"محسن کریمی"،فیلمبردار هلی شات"سجاد آذربادگان"برنامه ریز"سجاد سهیلی_روح اله کریمی"، دستیار کارگردان ها"سید مالک قدسی_مجید رحمانی نسب"، نویسنده"آزاده خسرو تاج"،تهیه کننده جان"رحمت اله رستگاری_رحیم کریمی جم"،نریتور یا نریشن"عبدالعزیز تقی زاده"،  و مجری"مرتضی ستار پور" دیگر عوامل مستند هستند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول