اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ماجرای معرفی استاندار توسط نمایندگان چه بود؟/محرومیت‌های اصفهان باید نشان داده شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: تصویر درستی از محرومیت و مشکلات اصفهان به بیرون منعکس نکرده‌ایم، یکی از کارهای جدی این است که در کنار معرفی توانمندی‌ها، محرومیت‌هایی که در اصفهان وجود دارد نیز باید نشان داده شود.

ماجرای معرفی استاندار توسط نمایندگان چه بود؟/محرومیت‌های اصفهان باید نشان داده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، امیرحسین بانکی‌پورفرد صبح امروز با حضور در دهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه مسأله اول در اصفهان آب بوده و هست و خواهد بود، اظهار کرد: همه به مسأله آب در اصفهان اذعان دارند، حدود ۲۰ سال پیش هم در زمان فهرست کردن بحران‌های اصفهان، بحران اول آب شناخته شده بود.

آب، موضوع عمده جلسات مجمع نمایندگان اصفهان

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: از روز اول تاکنون محور ۷۰ تا ۸۰ درصد جلسات مجمع نمایندگان اصفهان موضوع آب بوده و پرداخت به بقیه موضوعات سهم ۲۰ تا ۳۰ درصدی داشته است، بنابراین اینکه بعضاً فکر می‌کنند که نمایندگان توجهی به موضوع آب ندارند واقعیت ندارد، بلکه آب دغدغه همه نمایندگان است.

وی اصفهان‌ستیزی را یکی از مشکلات آب اصفهان دانست و گفت: پای خود را که از اصفهان بیرون بگذاریم بیشتر متوجه این مسأله می‌شویم، کسانی که در اصفهان هستند و خود ما نیز که کار فرهنگی می‌کردیم متوجه این اصفهان‌ستیزی نمی‌شدیم، هر وقت به عنوان کار فرهنگی در استان‌های دیگر حاضر می‌شدیم همه از ما استقبال می‌کردند، اما وقتی در مسائل سیاسی و اقتصادی وارد شدیم متوجه تفاوت نگاه‌ها شدیم.

بانکی‌پور در ادامه تصریح کرد: روایت درستی از اصفهان به بیرون منتقل نشده است و ما را برخوردار و خیلی زرنگ می‌دانند و خود ما هم بر روی ویژگی زرنگی صحه می‌گذاریم به این معنا که آن‌ها احساس می‌کنند ما اصفهانی‌ها در ظاهر می‌گوییم زاینده‌رود خشک است و کار دیگری با آب آن می‌کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: نمایندگانی که در خوزستان و گاهی در شهرکرد علیه اصفهان صحبت می‌کنند متدین، انقلابی و دلسوز هستند اما تصویری که از اصفهان دارند این است که اصفهان به ما ظلم کرده است و مشکلات ما زیر سر اصفهان است و بعد بر اساس عرق عدالتخواهی‌ مطالبه می‌کنند.

وی تأکید کرد: اشتباه از ما بوده است که تصویر درستی از محرومیت و مشکلات اصفهان به بیرون منعکس نکرده‌ایم، یکی از کارهای جدی که رسانه‌های مجازی و صدا و سیما باید انجام دهند و شهرداری هم باید این را مطالبه کند این است که واقعاً محرومیت‌هایی که در همین شهر وجود دارد را نشان دهند.

بانکی‌پور با اشاره به اینکه نمایندگان سایر استان‌ها محرومیت‌های شرق اصفهان و مشکلات را نمی‌بینند، بیان کرد: اینها از اصفهان عالی‌قاپو و چهارباغ را می‌شناسند، چه اشکالی دارد ما اینها را به نمایش بگذاریم؟ اینها واقعاً فهم درستی از اصفهان ندارند، واقعاً چنین حسی در رابطه با مسأله شرق اصفهان و مشکلات مردم ندارند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصفهانی‌ها ملی فکر می‌کنند، گفت: در جلسه با وزرا نیز این مسأله را گفتم که حدود ۲ تا ۳ ماه کشاورزان اصفهان در یک چادر نشستند اما آن‌قدر ضریب تحملشان بالا بود که اقدام خلاف امنیت کشور انجام نگرفت و این نشان از بزرگواری و صبوری مردم و کشاورزان اصفهان است.

وی با اشاره به دعوت از وزرا برای حضور در اصفهان، گفت: با وزیر میراث فرهنگی صحبت شده است که اداره‌کل میراث فرهنگی اصفهان باید اداره‌کل ویژه باشد، چراکه در گردشگری، صنایع دستی و میراث اصفهان قابل مقایسه با استان‌های دیگر نیست که وی یک قول نسبی به ما داد و از وی خواستیم نخستین سفر استانی خود را به اصفهان داشته باشد.

ماجرای معرفی استاندار توسط نمایندگان چه بود؟

بانکی‌پور در رابطه با انتخاب استاندار بیان کرد: تمام هم و غم ما از ابتدا این بوده است که استاندار با اجماع انتخاب شود؛ نمایندگان جایگاه مشورت داشته و حق دخالت و اعمال نظر ندارند، اما وزیر کشور ۳ بار درخواست مشورت کرده است، اما در مشورت پیشنهاد دادیم که به جای اینکه جداگانه مشورت داده شود مجمع نمایندگان، امام جمعه اصفهان و آیت‌الله مهدوی و کل علما و نمایندگان بدون برخورد انحصاری ۲ یا ۳ گزینه که مطلوبشان است پیشنهاد دهند و سپس وزیر کشور آزادی داشته باشد که هر کدام را مناسب دانست به عنوان استاندار اصفهان انتخاب کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجمع نمایندگان در پایان ۵ گزینه را پیشنهاد داد، عنوان کرد: این تعداد گزینه برای این بود که دست وزیر باز باشد، امید داریم قضیه حل شود و چهره‌ای که جامع جهات باشد، انتخاب شود.

وی با تأکید بر اینکه همه به دنبال استانداری قوی هستند، عنوان کرد: معتقدیم شرایط حال حاضر ایجاب می‌کند که استاندار باید در بین نیروهای انقلابی جامعیت داشته باشد و به عبارتی تعامل قوی با اعضای دولت برای پیگیری مشکلات داشته باشد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول