اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

واکسن سینوفارم و سوبرانای2 برای دانش‌آموزان / هنوز سامانه فعال نشد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه سامانه سلامت هنوز برای ثبت‌نام دانش آموزانی که در سال آخر متوسطه دوم هستند فعال نشده است، گفت: واکسن سینوفارم و سوبرانای۲ برای دانش‌آموزان است، ما منتظر هستیم که از کمیته علمی وزارتخانه به دانشگاه‌ها اعلام که به چه صورت برای دانش آموزان تزریق شود.

واکسن سینوفارم و سوبرانای2 برای دانش‌آموزان / هنوز سامانه فعال نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیمین بابایی طی گفت‌وگویی اظهار کرد: اعلام شده که دانش آموزان واکسینه شوند و این امر هم جز اولویت‌های ما است تا کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شود اما سامانه سلامت هنوز برای ثبت‌نام دانش آموزانی که در سال آخر متوسطه دوم هستند فعال نشده است.

وی افزود: یعنی سامانه برای متولدین یکم مهر ۸۲ تا یکم مهر ۸۳ که اکنون اعلام شده است هنوز فعال نیست، این موضوع از وزارتخانه در حال اقدام است که فعال شود و به محض اینکه فعال شد بایستی ثبت‌نام صورت گیرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: مازندران به دلیل داشتن پزشک خانواده بسیار کمک‌کننده است یعنی دانش‌آموزانی که در این رنج سنی قرار دارند می‌توانند با مراجعه به پزشک خانواده ثبت‌نام‌ها را انجام دهند و پیامک برای آنها ارسال شود و به نوبت می‌توانند برای دریافت واکسن مراجعه کنند.

بابایی ادامه داد: خواهش ما از خانواده‌ها این است که برای واکسن بچه‌ها تا زمانی که ثبت‌نام صورت نگرفته و پیامک به آنها ارسال نشده، مراجعه نکنند. 

وی با بیان اینکه واکسن فعلا برای دانش آموزان سال آخر متوسطه است، بیان کرد: برای سایر دانش‌آموزان روزهای آینده اعلام می‌شود، البته دانش‌آموزان سال آخر متوسطه هم هنوز سامانه اجازه ورود نمی‌دهد و نمی‌توان وارد شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: واکسن سینوفارم و سوبرانای۲ برای دانش‌آموزان است، وزارتخانه واکسن سینوفارم را در نظر دارد اما باید دستورالعمل آن بیاید که به چه صورت باید تزریق شود، سینوفارم باید تک دز زده شود اما ما منتظر هستیم که از کمیته علمی وزارتخانه به دانشگاه‌ها اعلام شود، هنوز دستورالعملی نیامده است.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول