اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

شرکت بیش از ۷ هزار متقاضی در آزمون‌های فنی‌وحرفه‌ای

بنابر اعلام مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان هفت هزار و ۴۲۱ نفر در آزمون‌های سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای شرکت کردند که از این تعداد ۶ هزار و ۴۵۶ نفر موفق به قبولی شدند.

شرکت بیش از ۷ هزار متقاضی در آزمون‌های فنی‌وحرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد حسینی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کسب مهارت فنی و حرفه‌ای منجر به شناسایی استعدادهای ذاتی انسان می‌شود، اظهار کرد: کسب مهارت در رشته‌های فنی بسیار باعث افزایش درآمد و ایجاد اشتغال پایدار در کشور می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری آزمون سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای در گیلان گفت: در سال جاری بر اساس آمار هفت هزار و ۴۲۱ نفر در آزمون‌های سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای شرکت کردند که این امر نشان‌دهنده اهمیت مردم به کسب مهارت است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان از موفقیت ۶ هزار و ۴۵۶ نفر در آزمون سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای خبر داد و افزود: از هفت هزار شرکت‌کننده در این آزمون سه هزار و ۹۶۷ نفر از کارآموزان مراکز دولتی و سه هزار و ۴۵۴ نفر از مؤسسات کارآموزی آزاد بخش خصوصی بوده‌اند.

حسینی یکی از اهداف شرکت در آزمون  سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای را دریافت تسهیلات ویژه دانست و تصریح کرد: هفت هزار شرکت‌کننده در این آزمون در  آزمون‌های ادواری، صنعت ساختمان و تفاهم‌نامه صنایع‌دستی و مجامع امور صنفی با یکدیگر رقابت کرده و اهداف آنان از شرکت در این آزمون دریافت گواهینامه و بهره‌مندی از تسهیلاتی از جمله بیمه‌ای و اشتغال است.

وی با بیان اینکه  آزمون‌های کتبی سنجش مهارت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان در دو قالب آزمون هماهنگ پاسخنامه کاغذی و آزمون الکترونیکی کارگاه سنجش آنلاین برگزارشده است، بیان کرد: کارآموز و شرکت‌کنندگان در این آزمون پس از کسب نمره قبولی در آزمون کتبی، در آزمون عملی مربوطه شرکت داده می‌شود.

به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان تمامی فرآیند اجرای آزمون‌های صلاحیت حرفه‌ای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به‌صورت الکترونیک برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، ۲۳ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و بیش از ۸۰۰ آموزشگاه آزاد با همکاری بخش خصوصی برای ارائه آموزش‌های مهارتی در گیلان فعالیت دارند.

انتهای پیام/84007

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول