اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

برگزاری ۲۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در ساوه

فرمانده سپاه ناحیه ساوه از برگزاری ۲۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در ساوه خبر داد

برگزاری ۲۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در ساوه

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، سرهنگ حجت اله دستجانی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس با شعار «ما مقتدریم» با برگزاری برنامه‌های متنوع حول محور شعار این هفته برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس ما با هجوم وحشیانه نیروهای بعثی عراق آغاز شد افزود: کشوری که تازه انقلاب کرده بود و می‌خواست روی پای خود بایستد به ناگاه با حمله دشمنی روبرو شد که دنبال در نطفه خفه کردن این انقلاب بودند تا شعاع و نورانیت آن را از بین ببرند.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه تصریح کرد: وقتی دشمن با ترورها و کودتاهای مختلف نتوانست اهداف شوم خود را عملیاتی کند، صدام را به پیش انداخت تا با تجاوز زمینی در سی و یکم شهریور سال ۵۸ بخش‌هایی از خاک ایران را به اشغال درآورد.

دستجانی رشادت و دلاوری مردان و زنان این مرز و بوم و سپر کردن سینه‌های آنان مقابل دشمن را عامل پیروزی در جبهه حق علیه باطل دانست و گفت: جانبازان، شهدا و رزمندگان از همه‌چیز خود گذشتند تا خاک و آرمان انقلاب را حفظ کنند تا ما امروز بتوانیم بگوییم مقتدریم.

وی با بیان اینکه ایمان به خودمان و اراده برای تحقق قوی شدن دو فرمول اقتدار ما بود اضافه کرد: از زمانی که امام راحل فرمودند «ما می‌توانیم» با ایمان به آورده‌های خود و اراده در رسیدن به هدف، شاهد پیشرفت و اقتدار امروز جمهوری اسلامی شدیم.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه به اشاره به تحولات منطقه گفت: آمریکایی که به دنبال آن بود تا قدرت خود را در منطقه حفظ کند دیدیم که چگونه با خفت و خاری روز از عراق و روزی از افغانستان خارج شد و همه وعده‌های پوچی که دلدادگان به غرب می‌گفتند چگونه نقش بر آب شد.

دستجانی افزود: نتیجه حضور بیست ساله آمریکا در افغانستان چیزی جز آوارگی برای این ملت نبود که امیدواریم افغان‌ها بتوانند زمینه ایجاد کشوری آزاد را به وجود آورند.

وی با تأکید بر آمریکا و غرب روز به روز در حال افول هستند ادامه داد: خودشان به این نتیجه رسیده‌اند که قدرت چه از لحاظ امنیتی و نظامی و چه اقتصادی در حال کوچ کردن از غرب به شرق است و این چیزی جز باور و اراده نبوده و نیست.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه با اشاره به عضویت ایران در پیمان شانگهای خاطرنشان کرد: کسانی که می‌خواستند این کشور را تحریم کنند و در انزوا قرار دهند امروز می‌بینند که ایران بالنده‌تر از همیشه است چون به ملت خودش اعتقاد دارد و تجربه دفاع مقدس که حرکت پشت سر ولایت فقیه بود نتیجه ساز شد.

دستجانی اضافه کرد: هر جا بین نظام و مردم فاصله افتاد دچار ضعف شدیم و پنجره‌های نفوذ دشمن باز شد اما بلعکس هر جا با وحدت و انسجام حرکت کردیم و پشت ولایت قرار داشتیم پیروزی نصیب ما شد.

وی با بیان اینکه امروز دشمن در همه جبهه‌ها شکست را پذیرفته اما از دریچه دیگری به نام رسانه ورود کرده گفت: آنچه امروز برای ما به‌عنوان جبهه انقلاب متصور است جنگ رسانه به‌عنوان آخرین تیر در کمان دشمن است که بازیگران آن رسانه‌ها و ذهن مردم است.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه تصریح کرد: در این عرصه رسانه‌ها نقش اول را بازی می‌کنند و باید مدل‌های جدید و خاک‌ریزهای خود را مشخص کنیم تا ضمن بازشماری آرمان‌های انقلاب، مردم را در مسیر مقاومت مؤمنانه و مجاهدت روز به روز آگاه‌تر و پویاتر کنیم.

دستجانی در ادامه از برگزاری ۲۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در ساوه خبر داد و گفت: در سطح شهرستان ساوه ۲۰۰ برنامه با شعار محوری ما مقتدریم در قالب‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، خدماتی، اجتماعی، بهداشتی و جهادی برگزار خواهد شد.

وی افزود: تجلیل از صد رزمنده دفاع مقدس، رژه موتوری و عطرافشانی گلزار شهدا، برگزاری صبحگاه مشترک با نیروهای نظامی، دیدار و سرکشی از خانواده معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران، برگزاری رزمایش فرهنگی آبروی محله افتخار محله در ۴۱ محله، برپایی کارگاه‌های بصیرت افزایی، نواختن زنگ مقاومت، سرکشی و انجام پروژه‌های محرومیت‌زدایی، مشاوره‌های حقوقی و ... بخشی از این برنامه خواهند بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول