اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

آخرین تصمیم‌ها برای بازگشایی مدارس در خراسان‌شمالی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: براساس تصمیمات ستاد کرونا، تمامی مدارس روستا و عشایر و دروس عملی هنرستانهای فنی و حرفه ای و کاردانش که جمعیت کلاس های آنها کمتر از ۱۵ نفر است، به صورت حضوری اجرایی می شوند.

آخرین تصمیم‌ها برای بازگشایی مدارس در خراسان‌شمالی

مهدی مودی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اینکه سال تحصیلی جدید از سوم مهرماه در مدارس استان به صورت حضوری و غیرحضوری آغاز می شود، اظهار کرد: براساس تصمیمات ستاد کرونا، تمامی مدارس روستا و عشایر و دروس عملی هنرستانهای فنی و حرفه ای و کاردانش که جمعیت کلاس های آنها کمتر از ۱۵ نفر است، به صورت حضوری اجرایی می شوند.

وی گفت: همچنین در مدارس روستایی که کلاس ها ۳۰ نفره هستند، نیز با تقسیم بندی کلاس ها در دو زمان مختلف آموزش حضوری خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اینکه در سایر مدارس کلاس اولی ها با تقسیم بندی ها و رعایت پروتکل های بهداشتی، به صورت حضوری مجاز به برگزاری کلاس هستند، گفت: این در حالی است که در مدارس با جمعیت بالای ۳۰۰ دانش آموز، آموزش حضوری از ۱۵ آبان ماه با تقسیم بندی توسط مدارس و ویژه دروس اصلی و تخصصی تدریس و بقیه مدارس در فضای شاد و مدرسه ایران به صورت مجازی اجرا می شود.

مودی با اشاره به اینکه آموزش کودکان در سه گروه مهدکودک، پیش دبستانی دولتی و غیردولتی انجام می شود، گفت: با شکل گیری سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، مهدکودک های زیرمجموعه بهزیستی با آموزش و پرورش ادغام شدند و در حال حاضر در این مهدهای کودک، مجری بهزیستی و ناظر آموزش و پرورش است که تاکنون ۴۰۰ کودک در ۲۲۷ مهد ثبت نام کردند و این روند ادامه دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در سراسر استان خراسان شمالی ۴۳۰ پیش دبستانی غیردولتی فعال هستند، ادامه داد: تاکنون در این مراکز نیز ۷۰۰ نفر ثبت نام شده اند.

وی یادآورشد: در پیش دبستانی های دولتی مجری و ناظر آموزش و پرورش است، که ۴۴۸ کلاس با دو هزار دانش آموز تاکنون ثبت نامشان کامل شده است.

مودی با اشاره به اینکه ۱۶ هزار و ۳۴۱ فرهنگی در استان خراسان شمالی برای دریافت واکسن دز اول معرفی شده اند، گفت: از این تعداد ۱۳ هزار و ۱۶۹ نفر که شامل ۸۵ درصد فرهنگیان استان می شوند، واکسینه شده اند.

وی گفت: همچنین تاکنون پنج هزار و ۳۵ نفر نیز شامل ۳۸ درصد فرهنگیان واکسن دز دوم را دریافت کرده اند که براساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا ۱۵ مهر ماه واکسیناسیون فرهنگیان کامل خواهد شد.

این مقام مسئول در رابطه با واکسیناسیون دانش آموزان توضیح داد: تاکنون ابلاغی مبنی بر آغاز واکسیناسیون این گروه در استان به دست ما نرسیده است.

انتهای پیام/آ/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول