اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تدریس رایگان ۱۹۰ جهادگر به دانش‌آموزان محروم از تحصیل

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی از تدریس رایگان بیش از ۱۹۰ دانشجو معلم به دانش‌آموزان محروم از تحصیل خبر داد.

تدریس رایگان ۱۹۰ جهادگر به دانش‌آموزان محروم از تحصیل

رضا عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: با همت دانشجویان جهادگر بسیج دانشجویی این دانشگاه تعداد بیش از ۱۹۰ دانشجو معلم مشغول تدریس رایگان برای دانش‌آموزان محروم از تحصیل شدند.

وی با اشاره به دعوت آموزش و پرورش از جهادگران برای آموزش به‌صورت حق‌التدریسی افزود: اداره آموزش و پرورش دعوت دانشجو معلمان برای تدریس به‌صورت حق‌التدریس را به جهت تأمین کمبود معلم دستور کار خود قرار داده است که ما معتقدیم منجر به ایجاد توقع مالی برای جهادگران و کاهش تمایل به ادامه همکاری به‌صورت جهادی خواهد شد.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی بیان کرد: همچنین این دعوت(خصوصاً از دانشجو معلمان رشته آموزش ابتدایی) دارای سه اشکال اساسی است، از آنجایی که اطلاعیه اداره آموزش و پرورش مبنی بر شرکت دانشجو معلمان به عنوان نیروی حق‌التدریس در کلاس‌های درس در مقطع ابتدایی ایجاد توقع مالی می‌کند امکان کاهش میل به حضور در کلاس‌های جهادی در بین جهادگران ایجاد می‌شود و عملاً ظرفیت این کلاس‌ها از دست خواهد رفت.

عزیزی ادامه داد: با برآوردهای صورت گرفته امکان سازمان‌دهی و تأمین مالی بیش از ۱۹۰ نفر دانشجو معلم به‌صورت حق‌التدریس برای اداره آموزش و پرورش استان مرکزی چالش‌برانگیز خواهد بود و خلاف روند مدیریت بهینه است.

وی اضافه کرد: همچنین در صورت حضوری شدن کلاس‌ها تداخل کلاس‌های حضوری به‌صورت حق‌التدریس و کلاس‌های دانشگاه فرهنگیان مانع از حضور مستمر(۱۲ یا ۱۶ ساعت در هفته) جهادگران یا دانشجویان حق‌التدریس در سر کلاس‌ها خواهد شد.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی گفت: بنابراین احساس می‌کنیم دعوت از دانشجو معلمان رشته ابتدایی برای شرکت در کلاس‌های درس به‌صورت حق‌التدریس صلاح نیست.

عزیزی یادآور شد: تدریس‌های جهادی دانشجو معلمان به‌صورت رایگان و هفته‌ای چهار ساعت متناسب با برنامه درسی دانشجو و دانش‌آموزان محروم از تحصیل مجازی، به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی افزود: آموزش و پرورش جبران کمبود معلم خود را بهتر است از طرق دیگری پیگیری کند و با این دعوت به حضور در کلاس‌ها به‌صورت حق‌التدریس به کار جهادی تربیتی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان و دانش‌آموزان محروم بیش از پیش ضربه وارد نکند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول